• <
smartre_2023

Koreański gigant stoczniowy zmienia nazwę i przedstawia nowy plan rozwoju

rk

27.12.2022 11:45 Źródło: HC Hyundai
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Koreański gigant stoczniowy zmienia nazwę i przedstawia nowy plan rozwoju

Partnerzy portalu

Koreański gigant stoczniowy zmienia nazwę i przedstawia nowy plan rozwoju - GospodarkaMorska.pl
HD Hyundai

Nowa nazwa oznacza nie tylko kosmetyczną zmianę, ale służy także zapowiedzi nowej strategii odnośnie przyszłości firmy, w tym w ramach zrównoważonego rozwoju i wdrażania zielonej energetyki.

Południowokoreańska spółka Hyundai Heavy Industries Group zmienia nazwę na HD Hyundai. Wraz z ogłoszeniem zmiany i obchodami pół wieku istnienia przedsiębiorstwa, jej zarząd poinformował o trzech podstawowych filarach jej wizji biznesowej na przyszłość. Są to realizacja "nieskończonego potencjału morza" w sektorze stoczniowym i morskim, zadbanie o zrównoważony ekosystem przyszłości w sektorze energetycznym, oraz dostarczanie ponadczasowych rozwiązań przemysłowych w sektorze produkcyjnym.

Potrzeba projektowania coraz bardziej ekologicznych statków jest jednym z kluczowych czynników napędzających innowacje w spółce. Do najnowszych projektów realizowanych w stoczniach firmy należy rozwój ogniw paliwowych do napędu statków, a także konstrukcje statków zasilanych alternatywnymi, czystymi paliwami, takimi jak metanol, amoniak i wodór. Innowacje technologiczne mają być zgodne z dekarbonizacją i digitalizacją w sektorze morskim. Zostały uznane za klucz do sukcesu i rozwoju firmy na kolejne 50 lat. Jednocześnie ten rok już był bardzo owocny pod tym względem, gdyż zdobyto zamówienia na 190 statków, głównie na gazowce napędzane LNG, poszerzając portfel zamówień do 22,8 miliarda dolarów. Oznacza to rosnący popyt na jednostki morskie napędzane zieloną energią.

We wrześniu 2022 roku firmy Hyundai Heavy Industries (HHI) i Hyundai Mipo Dockyard (HMD) zdobyły zatwierdzenia dla projektu koncepcyjnego dwóch gazowców zasilanych amoniakiem (LPG). Ponadto HHI połączyło siły z Korea National Oil Corporation (KNOC) w celu opracowania jednostki pływającej do przechowywania i regazyfikacji amoniaku.

Dwa miesiące temu spółka ogłosiła, że wraz z Shell, Doosan Fuel Cell, HyAxiom i towarzystwem klasyfikacyjnym DNV rozpoczyna projekt wykorzystania wysokowydajnych ogniw paliwowych ze stałego tlenku (Solid Oxide Fuel Cell, SOFC) o mocy 600 KW do wytwarzania energii elektrycznej na gazowcu LNG o pojemności 174 000 m3, który będzie eksploatowany przez Shell od 2025 roku. Jednostka ma wykorzystywać ogniwa paliwowe jako pomocnicze źródło energii i w trakcie roku działalności odbędzie swoisty test wykorzystywanej technologii w warunkach szlaków morskich.

HD Hyundai, jest spółką macierzystą Korea Shipbuilding and Offshore Engineering (KSOE), która kontroluje czołowe firmy stoczniowe w Korei Południowej: Hyundai Heavy Industries, Hyundai Samho Heavy Industries i Hyundai Mipo Dockyard.

Partnerzy portalu

seatech_390x100_2022

Dziękujemy za wysłane grafiki.