• <
smartre_2023

Korea Południowa obiecuje miliardy dla przemysłu stoczniowego

08.11.2022 10:21 Źródło: The Martime Executive
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Korea Południowa obiecuje miliardy dla przemysłu stoczniowego

Partnerzy portalu

Korea Południowa obiecuje miliardy dla przemysłu stoczniowego - GospodarkaMorska.pl

Rząd w Seulu ogłosił plany dotyczące projektów o wartości 2 miliardów dolarów, mających wesprzeć biznes morski, w związku z pesymistycznymi prognozami dla krajowego przemysłu stoczniowego.

Władze planują ściśle monitorować kondycję branży poprzez uruchomienie koreańskiego indeksu stawek frachtowych. Zdaniem władz Shanghai Index Shanghai Containerized Freight Index, który śledzi krótkoterminowe stawki przewozowe, nie odzwierciedla odpowiednio warunków lokalnych. Notuje on, że nastąpi gwałtowny spadek nadwyżki budżetowej w żegludze.

Korea Ocean Business Corporation informuje, że ponad dwa lata temu rozpoczęto prace nad indeksem, który zostanie nazwany Korea Container Composite Index (KKCI), operający się na stawkach towarowych na 13 trasach z Busan (największego portu Korei Południowej), do Azji, Ameryki Północnej i Europy. Indeks wykorzystuje stawki frachtowe zgłaszane przez przewoźników i firmy logistyczne do Ministerstwa Oceanów i Rybołówstwa.

Do bolączek koreańskich władz należy rosnący problem niedoboru siły roboczej, tak potrzebnej dla dynamicznie rozwijającej się gospodarki państwa, a także spadek udziału krajowych firm na rynku żeglugowym. Jedna z kluczowych inicjatyw wymaga przeznaczenia ponad 700 milionów dolarów na pomoc w restrukturyzacji mniejszych przewoźników morskich, natomiast kolejne 215 milionów dolarów pomocy bezpośredniej zostanie udostępnione firmom, którym brakuje środków pieniężnych. Ponadto, aby wesprzeć mniejszych przewoźników, w tym na trasach krajowych, a także w ramach przemysłu stoczniowego, Korea Ocean Business Corp. planuje zainwestować 1,2 miliarda dolarów w 50 statków do 2026 roku. Będą one udostępniane do czarterów głównie przez krajowe firmy transportowe. Zapewni to przepustowość, a także dalszą pracę stoczniowcom, którzy obawiają się, że po latach rekordowych zamówień ich działalność może spowolnić z powodu problemów globalnej gospodarki. Aby wesprzeć przewoźników i zapewnić stałą podaż przepustowości małym i średnim eksporterom w tym kraju, Korea International Trade Association będzie również współpracować z Hyundai Merchant Marine (krtórego dużym inwestorem jest Koreański Bank Rozwoju)w celu opracowania długoterminowych kontraktów przewozowych.

Choć zdaniem władz nie ma bezpośredniego zagrożenia dla przewoźników, to według nich niepewność gospodarcza w ostatnim czasie uzasadnia większe zaangażowanie się władz w sektor morski. Wskazywały z jednej strony na wysokie zyski generowane przez prawie trzy lata, nie mnie zainwestuje również 100 milionów dolarów w nowe technologie dla firm stoczniowych, aby stały się bardziej konkurencyjne i mogły poradzić sobie z wyzwaniami, jak choćby niedobór siły roboczej. Ponadto celem rządu w Seulu jest wspieranie rozwoju firm i technologii przyjaznych dla środowiska, a także automatyzacji technologii morskich, zwiększających produktywność stoczni. Zobowiązał się również do dodatkowego wsparcia programów szkolenia zawodowego i złagodzenia programów wizowych, aby pomóc w przyciągnięciu wykwalifikowanych pracowników. Oszacowano, że do połowy 2023 r. stocznie mogą mieć niedobór nawet 10 000 osób zatrudnionych w przemyśle stoczniowym.

Partnerzy portalu

seatech_390x100_2022
aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.