• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Stocznia Bollinger Shipyards z ogromnym zakupem

Partnerzy portalu

Stocznia Bollinger Shipyards z ogromnym zakupem - GospodarkaMorska.pl

Największa prywatna stocznia w USA ogłosiła, że podpisała umowę nabycia producenta statków VT Halter Marine Inc. i sąsiedniej stoczni remontowej ST Engineering Halter Marine Offshore (STEHMO) od macierzystej firmy ST Engineering North America. Transakcja ma zostać zamknięta do końca 2022 roku.


W ramach zakupy firma przejmie dwie stocznie w Pascagoula w USA i dwie kolejne leżące na północ od tego miasta. Zostaną one przemianowane na Bollinger Mississippi Shipbuilding i Bollinger Mississippi Repair. Znajdują się nad Zatoką Meksykańską i oprócz przestrzeni stoczniowej mieszczą biura korporacyjne, inżynieryjne, produkcyjne, a także magazyny. W sumie Bollinger Shipyards nabyła teren o wielkości 1,5 km2. Zakład jest w stanie wyprodukować statki o wielkości Panamax z nośnością do 50 000 ton. Oprócz zakupu infrastruktury przedsiębiorstwo przejęło trwające tam programy, w tym Polar Security Cutter (PSC) dla Straży Wybrzeża USA i program Auxiliary Personnel Lighter-Small (APL-S) dla marynarki wojennej USA (US Navy). Biorąc pod uwagę bliskość istniejących obiektów Bollingera, firma będzie w stanie wspierać te inwestycje, zapewniając ich wydajność, nie martwiąc się ograniczeniami w przepustowości stoczni względem ilości budowanych w nich statków i okrętów.


Przedsiębiorstwo ST Engineering North America, które było dotychczasowym właścicieli stoczni, jest amerykańską filią singapurskiej międzynarodowej grupy ST Engineering, posiadającej specjalizacje w branży technologicznej, obronnej i inżynieryjnej.


- Od ponad 75 lat zapewniamy naszym klientom rządowym i komercyjnym najwyższej jakości wsparcie, wspierając też amerykański przemysł stoczniowy. Przejęcie VT Halter Marine i STEHMO ma strategiczne znaczenie, ponieważ dodatkowo wzmacnia naszą pozycję w przemyśle i amerykańskim sektorze obronnym. Rozszerza to nasze możliwości względem wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, jakie dostarczamy naszym klientom. - podkreślił dyrektor generalny i prezes Bollinger Shipyards Ben Bordelon.


Zarząd firmy będzie wykorzystywał również istniejący zespół fachowców oraz infrastrukturę bieżących programów komercyjnych i rządowych. Bollinger jest zaangażowany w programy US Coast Guard Sentinel-Class Fast Response Cutter (FRC), Mine Countermeasures Unmanned Surface Vessel (MCM USV) oraz Salvage and Rescue Ships (T-ATS) dla US Navy. Realizuje też zlecenia w postaci budowy statku badawczego dla Narodowej Fundacji Nauki i Uniwersytetu Stanowego w Oregonie. Odpowiada też za powstanie nowoczesnego doku pływającego i wyrzutni pontonowej dla stoczni wojennej General Dynamics Electric Boat Division. Ponadto Bollinger uczestniczy w badaniach branżowych dla dwóch programów rządowych, w tym US Navy’s Large Unmanned Surface Vehicle (LUSV) i US Navy’s Light Amphibious Warship (LAW).


Planowane przedsięwzięcia oraz te realizowane są obecnie kluczowe dla rozwoju firmy. Ponadto w swojej polityce chce też utrzymać pozycję Zatoki Missisipi jako głównej bazy przemysłowej odpowiadającej za budowę okrętów dla US Navy.


Fot. Depositphotos

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.