Największa prywatna stocznia w USA ogłosiła, że podpisała umowę nabycia producenta statków VT Halter Marine Inc. i sąsiedniej stoczni remontowej ST Engineering Halter Marine Offshore (STEHMO) od macierzystej firmy ST Engineering North America. Transakcja ma zostać zamknięta do końca 2022 roku.
W
ramach zakupy firma przejmie dwie stocznie w Pascagoula w USA i dwie
kolejne leżące na północ od tego miasta. Zostaną one
przemianowane na Bollinger Mississippi Shipbuilding i Bollinger
Mississippi Repair. Znajdują się nad Zatoką Meksykańską i oprócz
przestrzeni stoczniowej mieszczą biura korporacyjne, inżynieryjne,
produkcyjne, a także magazyny. W sumie Bollinger Shipyards nabyła
teren o wielkości 1,5 km2. Zakład jest w stanie wyprodukować
statki o wielkości Panamax z nośnością do 50 000 ton. Oprócz
zakupu infrastruktury przedsiębiorstwo przejęło trwające tam
programy, w tym Polar Security Cutter (PSC) dla Straży Wybrzeża USA
i program Auxiliary Personnel Lighter-Small (APL-S) dla marynarki
wojennej USA (US Navy). Biorąc pod uwagę bliskość istniejących
obiektów Bollingera, firma będzie w stanie wspierać te inwestycje,
zapewniając ich wydajność, nie martwiąc się ograniczeniami w
przepustowości stoczni względem ilości budowanych w nich statków
i okrętów.
Przedsiębiorstwo ST Engineering North America, które było dotychczasowym właścicieli stoczni, jest amerykańską filią singapurskiej międzynarodowej grupy ST Engineering, posiadającej specjalizacje w branży technologicznej, obronnej i inżynieryjnej.
- Od ponad 75 lat zapewniamy naszym klientom rządowym i komercyjnym najwyższej jakości wsparcie, wspierając też amerykański przemysł stoczniowy. Przejęcie VT Halter Marine i STEHMO ma strategiczne znaczenie, ponieważ dodatkowo wzmacnia naszą pozycję w przemyśle i amerykańskim sektorze obronnym. Rozszerza to nasze możliwości względem wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, jakie dostarczamy naszym klientom. - podkreślił dyrektor generalny i prezes Bollinger Shipyards Ben Bordelon.
Zarząd firmy będzie wykorzystywał również istniejący zespół fachowców oraz infrastrukturę bieżących programów komercyjnych i rządowych. Bollinger jest zaangażowany w programy US Coast Guard Sentinel-Class Fast Response Cutter (FRC), Mine Countermeasures Unmanned Surface Vessel (MCM USV) oraz Salvage and Rescue Ships (T-ATS) dla US Navy. Realizuje też zlecenia w postaci budowy statku badawczego dla Narodowej Fundacji Nauki i Uniwersytetu Stanowego w Oregonie. Odpowiada też za powstanie nowoczesnego doku pływającego i wyrzutni pontonowej dla stoczni wojennej General Dynamics Electric Boat Division. Ponadto Bollinger uczestniczy w badaniach branżowych dla dwóch programów rządowych, w tym US Navy’s Large Unmanned Surface Vehicle (LUSV) i US Navy’s Light Amphibious Warship (LAW).
Planowane przedsięwzięcia oraz te realizowane są obecnie kluczowe dla rozwoju firmy. Ponadto w swojej polityce chce też utrzymać pozycję Zatoki Missisipi jako głównej bazy przemysłowej odpowiadającej za budowę okrętów dla US Navy.
Fot. Depositphotos
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli
Wyjątkowe remont i przeobrażenie JS Kaga. Niszczyciel staje się lotniskowcem
W Neapolu statek pasażerski uderzył o nabrzeże, około 30 rannych
Warsztaty nurkowe służb zorganizowane przez WZD MOSG
Morze pod nadzorem mikrosatelitów. Kongsberg zbuduje satelity. Dla Polski również?
Rosja ulepsza bazę Floty Czarnomorskiej w Noworosyjsku