PMK
Hyundai Heavy Industries (HHI) wciąż cierpi na gwałtowny brak zamówień, który zagraża dalszemu istnieniu zakładu.
HHI zdobyła w zeszłym roku roku zamówienia na ponad 30 jednostek, to zaledwie 1/3 kontraktów, które zakład planował zdobyć. Władze stoczni przyznały, że jeżeli sytuacja się nie poprawi będą zmuszeni zamknąć wszystkie zakłady koncernu w ciągu 6 następnych miesięcy.
Obecnie koncern ma portfelu zamówienia na 75 statków, które zostaną zbudowane w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Dodatkowym obciążeniem jest fakt, że ceny nowych statków spadły w tym roku prawie o połowę.
W zeszłym roku koreańskie stocznie zanotowały prawie 10 mld dolarów straty w 2016 roku. Na tak kiepski wynik złożyło się przełożenie zamówień oraz niskie zapotrzebowanie na nowe jednostki i platformy offshore.
Stocznia dodatkowo sprzedała 12,5 mln akcji do marca 2018 roku. Zdobyte w ten sposób pieniądze zostały przeznaczone na pokrycie kosztów operacyjnych koncernu. Dodatkowo finanse pomogły w poprawieniu kondycji finansowej spółki i zapewniły fundusze na inwestycje badawczo-rozwojowe. HHI pozbyła się dzięki temu części długów.
HHI od dłuższego czasu notowała negatywne wyniki finansowe, co zmusiło koncern do podjęcia różnych kroków oszczędnościowych: zwalniania pracowników i zamykania części zakładów.
Obecne ruchy HHI zakładają, że w najbliższej przyszłości dojdzie do końca kryzysu w branży stoczniowej. W swojej prognozie na 2018 rok koncern planuje zdobyć kontrakty na budowę statków warte 14,8 mld dolarów.
Austal chrzci ostatni okręt serii Independece i zawiera kolejny kontrakt na jednostki dla US Navy
Kablowiec napędzany metanolem zasili flotę firmy NKT
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy
Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk
Bilfinger dołącza do Niderlandzkiej Izby Gospodarczej