Do norweskiej stoczni Ulstein Werft dotarł w środę wybudowany w gdyńskiej stoczni Crist kadłub drugiego z serii jednostek typu construction service operation vessels (CSOV) budowanych dla armatora Olympic.
Kadłub CSOV zbudowany w gdyńskim Criście powstał na bazie projektu ULSTEIN SX222. Statek ma 89,6 m długości i 19,2 m szerokości, będzie na nim pracować 126 osób w 91 kabinach. Konstrukcja dotarła do Norwegii z Polski we środę i została doholowana do hali dokowej, gdzie rozpoczną się prace malarskie. Statek zostanie też wkrótce doposażony, dopiero wtedy będzie mógł rozpocząć testy. Tym samym kadłub dołączył do wybudowanego już wcześniej w Gdyni siostrzanego statku, który do Norwegii został przeholowany wcześniej. Ta jednostka jest już na zaawansowanym etapie rozruchu i wkrótce będzie mogła rozpocząć próby morskie.
Oba statki będą wyposażone w spalinowo-elektryczne układy napędowe i systemy magazynowania energii w akumulatorach. Za projekt jednostek odpowiedzialny jest Ulstein.
– Cieszymy się, że możemy powitać drugi kadłub w Ulstein w celu jego ostatecznego wyposażenia. Mając już dwa statki w stoczni, przygotowujemy się na pracowity okres poprzedzający dostawę pierwszego statku tego lata – powiedział Marius Bergseth, dyrektor operacyjny Olympic. – Statki te są wyposażone w najnowocześniejszą technologię, w tym najnowocześniejszy dźwig z kompensacją 3D i trap do pracy, zapewniający bezpieczny transport personelu i ładunku do morskich turbin wiatrowych, zapewniając wysoką i bezpieczną operacyjność naszym klientom w trudnych warunkach morskich – dodał Bergseth.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów