W profilu produkcyjnym stoczni CRIST S.A.
znajdują się obecnie:
• jednostki rybackie, promy,
• jednostki transportowe (statki morskie),
• konstrukcje morskie i jednostki typu „offshore”,
• pełnomorskie barki i pontony transportowe,
• jednostki specjalistyczne,
• konstrukcje stalowe nabrzeży portowych,
• konstrukcje hydrotechniczne,
• konstrukcje stalowe lądowe,
• elementy konstrukcji wież wiatrowych.
Stocznia Crist współpracuje z armatorami i stoczniami z Polski, Holandii, Niemiec, Norwegii, Danii, Francji, Finlandii, Belgii, Islandii i Stanów Zjednoczonych.
Zakład Nr 1 w Gdańsku: o powierzchni 10,5 ha posiada bezpośredni dostęp do nabrzeży i kanału Martwej Wisły.
Obejmuje dwunawową halę montażową, wyposażoną w odpowiednie urządzenia do prefabrykacji konstrukcji stalowych, obróbki mechanicznej lekkiej i ciężkiej. W przybudówce hali znajduje się pełen węzeł socjalno-biurowy.
Poza halą znajduje się tam również obszar produkcyjny z:
• 2 pochylniami – bramową i otwartą,
• 7 żurawiami KONE, o udźwigu od 50 do 150 T i wysięgu od 55 do 63 m.,
• 4 łożami prefabrykacyjno – montażowymi,
• 2 kratownicami,
• 2 komorami do śrutowania i malowania.
Zakład Nr 2 w Gdyni (tereny byłej Stoczni Gdynia): o powierzchni łącznej 28,1 ha wraz z pełnym
wyposażeniem produkcyjnym obejmuje:
• Suwnicę Bramową o rozpiętości 153 m i udźwigu 1000 ton (największa w rejonie Morza Bałtyckiego),
• Suchy Dok o wym. wew. 379 x 70 x 8 m, miejsce końcowego montażu kadłubów statków,
• 5 żurawi KONE o udźwigu po 150 ton,
• 4 hale obróbki blach i profili okrętowych oraz prefabrykacji sekcji płaskich i przestrzennych kadłuba statku
wyposażonych w 61 suwnic i żurawi o udźwigu od 5 ton do 120 ton,
• ciąg technologiczny obróbki materiału zwierający:
– linię czyszczenie i konserwacji blach i profili,
– 10 maszyn do cięcia gazowego i plazmowego blach,
– Walce o długości roboczej do 12 mb,
– 3 prasy hydrauliczne o nacisku 400-1000 ton,
– 2 giętarki do profili okrętowych.
• ciąg prefabrykacji sekcji okrętowych składa się z linii montażu i spawania płatów (profile i usztywnienia
ramowe),
• platformę samojezdną o udźwigu 320 ton, do transportu poziomego sekcji i bloków okrętowych.
Oferujemy: statki rybackie, budowę i remonty kadłubów, remonty klasowe, konstrukcje stalowe, systemy rurowe i obróbka lini wałów, gięcie i walcowanie blach do 32 mm , dokumentacje warsztatowe , dokumentacje traserskie. PRZERÓB około 4 000 ton
Alan Kaczkowski, uczestnik kursów organizowanych przez Centrum Kształcenia Zawodowego stoczni CRIST zdobył medal doskonałości w konkurencji spawalnictwa podczas olimpiady Euroskills Gdańsk.
Wyzwanie odbudowy ukraińskiej floty w obliczu trwającego konfliktu z Rosją wzbudza rosnące zainteresowanie wśród ekspertów branży morskiej. To strategiczne zadanie stanowi istotny obszar współpracy między Polskim Forum Technologii Morskich a Ukraińskim Klastrem Morskim. W ramach podpisanego Memorandum of Agreement (MOA), obie strony podjęły ambitną inicjatywę modernizacji przemysłu stoczniowego Ukrainy.
Załogi stoczniowe muszą nieustannie dbać nie tylko o umiejętności przydatne w budowaniu i remontowaniu statków, ale także o kwestie bezpieczeństwa i ratownictwa, by wiedzieć, jak się zachować w razie wypadku. Wartościowe ćwiczenia odbyły się ostatnio w stoczni CRIST. W ich trakcie strażacy i pracownicy stoczni mogli przećwiczyć prowadzenie akcji ratunkowej w przestrzeni zamkniętej.
W gdyńskiej stoczni CRIST trwają prace nad specjalistycznym pontonem,
będącym kluczowym elementem, który umożliwi budowę 18-kilometrowego
tunelu, który połączy niemieckie Puttgarden i duńskie Rødbyhavn.
Podczas niedawnej konferencji towarzyszącej premierze raportu Focus on Maritime Sector, eksperci dyskutowali o kondycji branży morskiej na Pomorzu w kontekście aktualnych, globalnych trendów. Wspólnym mianownikiem podejmowanych wątków okazał się znakomity potencjał ludzki.
Uczestnicy kursów organizowanych przez Centrum Kształcenia Zawodowego stoczni Crist zajęli całe podium konkurencji spawalnictwa podczas olimpiady WorldSkills Poland.
Wodowanie odbyło się w piątek 21 października. Jednostka została podczepiona do słynnej olbrzymiej suwnicy bramowej Crist i podniesiona. Następnie została kilkaset metrów przetransportowana ponad placem stoczniowym i innymi jednostkami i blokami w budowie i powoli upuszczona na wodę w zanurzonym doku stoczniowym.
Stocznia Crist w Gdyni prowadzi Centrum Kształcenia Zawodowego, w którym od całkowitych podstaw szkoli monterów kadłubów. Ekspertów z wieloletnim stażem zapytaliśmy o kulisy zawodu, etapy nauki, oraz dla kogo będzie to odpowiednia praca.
Następca słynnej Elektry, dwustronny prom hybrydowy Altera o numerze P315, zwodowano w stoczni Crist w Gdyni. Ta supernowoczesna i ekologiczna jednostka trafi do fińskiego armatora FinFerries.
Mega blok zbudowany w stoczni Crist jest częścią statku pasażerskiego o numerze A35. To już kolejne zlecenie dla jednej z największych stoczni świata - Chantiers de l'Atlantique.
Elementy statku pasażerskiego typu EDGE zwodowano w stoczni Crist w Gdyni. W ramach projektu M34 w poniedziałek (11 kwietnia) wypłynęły do stoczni CdA w Saint-Nazaire we Francji, z którą Crist współpracuje już piąty rok.
Na czym polega praca spawacza i jakie trzeba mieć cechy by odnaleźć się w zawodzie? Podglądamy pracę eksperta od kuchni.
We czwartek 9 grudnia br. do stoczni Crist S.A. przyjechała delegacja z Demokratycznej Republiki Kongo. Goście z Afryki chcieli poznać możliwości gdyńskiej stoczni w związku z planowanymi w swoim kraju inwestycjami, takimi jak np. transport morski.
Firma Marani testuje pierwszą małą elektrownię na terenie stoczni Crist w Gdyni. To unikatowy projekt na skalę europejską ze względu na pozyskanie ekologicznej energii.
Pod znakiem morskiej energetyki wiatrowej upłynął drugi dzień targów morskich Baltexpo 2021. Prelegenci rozmawiali na temat roli farm w rozwoju polskiej gospodarki, statkach instalacyjnych - ich projektach i samej budowie. Nie zabrakło dyskusji na temat dekarbonizacji żeglugi, nowych technologii, a także przemian infrastrukturalnych obejmujących porty morskie i inwestycji z tym związanych. Paneliści debatowali również o finasowaniu i milionowych projektach.
W gdyńskiej Stoczni Crist S.A. powstał kolejny zbiornik na projekt „Polimery Police”. To następny etap realizacji jednej z największych inwestycji w historii polskiego przemysłu chemicznego.
Nagroda specjalna Latarnia Gospodarki Morskiej w kategorii Lider Technologii Morskich dla CRIST S.A.! "Wyróżnienie to jest pewnym pomysłem, żeby pokazać, że przemysł technologii morskich w Polsce istnieje i jest silny a jednocześnie wskazać tych, którzy są liderami i potrafią przy okazji napędzać zlecenia dla innych" -mówił dziś Jerzy Czuczman, prezes Polskiego Forum Technologii Morskich.
Kolejny wielofunkcyjny, polarny statek ekspedycyjny z innowacyjnym kadłubem X-BOW, opuścił stocznię CRIST. "National Geographic Resolution" płynie do norweskiej stoczni Ulstein Verft, gdzie zostaną wykonane prace wykończeniowe. Ostatecznym odbiorcą statku jest Lindblad Expeditions.
Działają na światowym rynku i produkują najnowocześniejsze statki w Europie. Ich prototypowe, odważne projekty, szturmem zdobywają najważniejsze nagrody w branży. Dziś trudno uwierzyć, że zaczynali od wykonywania rurociągów czy urządzeń do palarni kawy. W sentymentalną podróż do początków stoczni Crist, zabierają nas jej założyciele - Ireneusz Ćwirko i Krzysztof Kulczycki.
Dzięki innowacyjnym, prototypowym projektom, stała się marką znaną w branży morskiej na całym świecie. O recepcie na sukces w trudnych czasach pandemii, niewykorzystanym krajowym potencjale przy budowie promów a także o zupełnie nowych, ogromnych możliwościach dla przemysłu stoczniowego, jakie może dać budowa farm wiatrowych na Bałtyku rozmawiamy z Ireneuszem Ćwirko i Krzysztofem Kulczyckim, założycielami największej stoczni produkcyjnej w Polsce.
CRIST S.A. - OUR SHIPYARD
Wodowanie nowoczesnego statku polarnego C 325 Pirou w stoczni CRIST
Innowacyjna
Z krajobrazu Gdyni znika napis z legendarnej suwnicy
Hybrydowy prom ze stoczni Crist wypływa na próby morskie
Wyposażanie doku do budowy osiedla w Monako w agregaty prądotwórcze
Stocznia Crist SA na targach Baltexpo 2013
Innowacyjny statek VIDAR ze stoczni CRIST przekazany do służby
CRIST - próby morskie jednostki Artic Fjell
CRIST - uroczyste przekazanie armatorowi jednostki B69/2 Artic Fjell
CRIST wodowawanie nowoczesnego statku serwisowego
Innovation by CRIST
budowa statków, offshore, przemysł offshore, remonty statków . konserwacja statków, polska stocznia, stocznia, stocznie, remonty kadłubów, budowa kadłubów, trasowanie, dokumentacje traserskie, systemy rurowe, walcowanie, stocznia crist, stocznia gdynia