• <
premium

Budowa, konserwacja , naprawy statków

Dane kontaktowe

  • Adres: 81-336 Gdynia, Kadłubowców 11
  • Telefon: 58 769 33 00
  • Fax: 58 769 33 01
  • E-mail: crist@crist.com.pl

Udostępnij

W profilu produkcyjnym stoczni CRIST S.A.
znajdują się obecnie:

• jednostki rybackie, promy,

• jednostki transportowe (statki morskie),

• konstrukcje morskie i jednostki typu „offshore”,

• pełnomorskie barki i pontony transportowe,

• jednostki specjalistyczne,

• konstrukcje stalowe nabrzeży portowych,

• konstrukcje hydrotechniczne,

• konstrukcje stalowe lądowe,

• elementy konstrukcji wież wiatrowych.


Stocznia Crist współpracuje z armatorami i stoczniami z Polski, Holandii, Niemiec, Norwegii, Danii, Francji, Finlandii, Belgii, Islandii i Stanów Zjednoczonych.

Zakład Nr 1 w Gdańsku: o powierzchni 10,5 ha posiada bezpośredni dostęp do nabrzeży i kanału Martwej Wisły.

Obejmuje dwunawową halę montażową, wyposażoną w odpowiednie urządzenia do prefabrykacji konstrukcji stalowych, obróbki mechanicznej lekkiej i ciężkiej. W przybudówce hali znajduje się pełen  węzeł socjalno-biurowy.

Poza halą znajduje się tam również obszar produkcyjny z:

• 2 pochylniami – bramową i otwartą,

• 7 żurawiami KONE, o udźwigu od 50 do 150 T  i wysięgu od 55 do 63 m.,

• 4 łożami prefabrykacyjno – montażowymi,

• 2 kratownicami,

• 2 komorami do śrutowania i malowania.

Zakład Nr 2 w Gdyni (tereny byłej Stoczni Gdynia): o powierzchni łącznej 28,1 ha wraz z pełnym
wyposażeniem produkcyjnym obejmuje:
• Suwnicę Bramową o rozpiętości 153 m i udźwigu 1000 ton (największa w rejonie Morza Bałtyckiego),
• Suchy Dok o wym. wew. 379 x 70 x 8 m, miejsce końcowego montażu kadłubów statków,
• 5 żurawi KONE o udźwigu po 150 ton,
• 4 hale obróbki blach i profili okrętowych oraz prefabrykacji sekcji płaskich i przestrzennych kadłuba statku
wyposażonych w 61 suwnic i żurawi o udźwigu od 5 ton do 120 ton,
• ciąg technologiczny obróbki materiału zwierający:
– linię czyszczenie i konserwacji blach i profili,
– 10 maszyn do cięcia gazowego i plazmowego blach,
– Walce o długości roboczej do 12 mb,
– 3 prasy hydrauliczne o nacisku 400-1000 ton,
– 2 giętarki do profili okrętowych.
• ciąg prefabrykacji sekcji okrętowych składa się z linii montażu i spawania płatów (profile i usztywnienia
ramowe),
• platformę samojezdną o udźwigu 320 ton, do transportu poziomego sekcji i bloków okrętowych.

Oferta

Oferujemy: statki rybackie, budowę i remonty kadłubów, remonty klasowe, konstrukcje stalowe, systemy rurowe i obróbka lini wałów, gięcie i walcowanie blach do 32 mm , dokumentacje warsztatowe , dokumentacje traserskie. PRZERÓB około 4 000 ton

Filmy

  • Alan Kaczkowski, uczestnik kursów organizowanych przez Centrum Kształcenia Zawodowego stoczni CRIST zdobył medal doskonałości w konkurencji spawalnictwa podczas olimpiady Euroskills Gdańsk.

  • Wyzwanie odbudowy ukraińskiej floty w obliczu trwającego konfliktu z Rosją wzbudza rosnące zainteresowanie wśród ekspertów branży morskiej. To strategiczne zadanie stanowi istotny obszar współpracy między Polskim Forum Technologii Morskich a Ukraińskim Klastrem Morskim. W ramach podpisanego Memorandum of Agreement (MOA), obie strony podjęły ambitną inicjatywę modernizacji przemysłu stoczniowego Ukrainy.

  • Załogi stoczniowe muszą nieustannie dbać nie tylko o umiejętności przydatne w budowaniu i remontowaniu statków, ale także o kwestie bezpieczeństwa i ratownictwa, by wiedzieć, jak się zachować w razie wypadku. Wartościowe ćwiczenia odbyły się ostatnio w stoczni CRIST. W ich trakcie strażacy i pracownicy stoczni mogli przećwiczyć prowadzenie akcji ratunkowej w przestrzeni zamkniętej.

  • W gdyńskiej stoczni CRIST trwają prace nad specjalistycznym pontonem, będącym kluczowym elementem, który umożliwi budowę 18-kilometrowego tunelu, który połączy niemieckie Puttgarden i duńskie Rødbyhavn.

  • Podczas niedawnej konferencji towarzyszącej premierze raportu Focus on Maritime Sector, eksperci dyskutowali o kondycji branży morskiej na Pomorzu w kontekście aktualnych, globalnych trendów. Wspólnym mianownikiem podejmowanych wątków okazał się znakomity potencjał ludzki.

  • Uczestnicy kursów organizowanych przez Centrum Kształcenia Zawodowego stoczni Crist zajęli całe podium konkurencji spawalnictwa podczas olimpiady WorldSkills Poland.

  • Wodowanie odbyło się w piątek 21 października. Jednostka została podczepiona do słynnej olbrzymiej suwnicy bramowej Crist i podniesiona. Następnie została kilkaset metrów przetransportowana ponad placem stoczniowym i innymi jednostkami i blokami w budowie i powoli upuszczona na wodę w zanurzonym doku stoczniowym. 


  • Stocznia Crist w Gdyni prowadzi Centrum Kształcenia Zawodowego, w którym od całkowitych podstaw szkoli monterów kadłubów. Ekspertów z wieloletnim stażem zapytaliśmy o kulisy zawodu, etapy nauki, oraz dla kogo będzie to odpowiednia praca.

  • Następca słynnej Elektry, dwustronny prom hybrydowy Altera o numerze P315, zwodowano w stoczni Crist w Gdyni. Ta supernowoczesna i ekologiczna jednostka trafi do fińskiego armatora FinFerries.

  • Mega blok zbudowany w stoczni Crist jest częścią statku pasażerskiego o numerze A35. To już kolejne zlecenie dla jednej z największych stoczni świata - Chantiers de l'Atlantique.


  • Elementy statku pasażerskiego typu EDGE zwodowano w stoczni Crist w Gdyni. W ramach projektu M34 w poniedziałek (11 kwietnia) wypłynęły do stoczni CdA w Saint-Nazaire we Francji, z którą Crist współpracuje już piąty rok. 

  • Na czym polega praca spawacza i jakie trzeba mieć cechy by odnaleźć się w zawodzie? Podglądamy pracę eksperta od kuchni.

  • We czwartek 9 grudnia br. do stoczni Crist S.A. przyjechała delegacja z Demokratycznej Republiki Kongo. Goście z Afryki chcieli poznać możliwości gdyńskiej stoczni w związku z planowanymi w swoim kraju inwestycjami, takimi jak np. transport morski.

  • Firma Marani testuje pierwszą małą elektrownię na terenie stoczni Crist w Gdyni. To unikatowy projekt na skalę europejską ze względu na pozyskanie ekologicznej energii.

  • Pod znakiem morskiej energetyki wiatrowej upłynął drugi dzień targów morskich Baltexpo 2021. Prelegenci rozmawiali na temat roli farm w rozwoju polskiej gospodarki, statkach instalacyjnych - ich projektach i samej budowie. Nie zabrakło dyskusji na temat dekarbonizacji żeglugi, nowych technologii, a także przemian infrastrukturalnych obejmujących porty morskie i inwestycji z tym związanych. Paneliści debatowali również o finasowaniu i milionowych projektach. 

  • W gdyńskiej Stoczni Crist S.A. powstał kolejny zbiornik na projekt „Polimery Police”. To następny etap realizacji jednej z największych inwestycji w historii polskiego przemysłu chemicznego.

  • Nagroda specjalna Latarnia Gospodarki Morskiej w kategorii Lider Technologii Morskich dla CRIST S.A.! "Wyróżnienie to jest pewnym pomysłem, żeby pokazać, że przemysł technologii morskich w Polsce istnieje i jest silny a jednocześnie wskazać tych, którzy są liderami i potrafią przy okazji napędzać zlecenia dla innych" -mówił dziś Jerzy Czuczman, prezes Polskiego Forum Technologii Morskich.

  • Kolejny wielofunkcyjny, polarny statek ekspedycyjny z innowacyjnym kadłubem X-BOW, opuścił stocznię CRIST. "National Geographic Resolution" płynie do norweskiej stoczni Ulstein Verft, gdzie zostaną wykonane prace wykończeniowe. Ostatecznym odbiorcą statku jest Lindblad Expeditions.

  • Działają na światowym rynku i produkują najnowocześniejsze statki w Europie. Ich prototypowe, odważne projekty, szturmem zdobywają najważniejsze nagrody w branży. Dziś trudno uwierzyć, że zaczynali od wykonywania rurociągów czy urządzeń do palarni kawy. W sentymentalną podróż do początków stoczni Crist, zabierają nas jej założyciele -  Ireneusz Ćwirko i Krzysztof Kulczycki. 

  • Dzięki innowacyjnym, prototypowym projektom, stała się marką znaną w branży morskiej na całym świecie. O recepcie na sukces w trudnych czasach pandemii, niewykorzystanym krajowym potencjale przy budowie promów a także o zupełnie nowych, ogromnych możliwościach dla przemysłu stoczniowego, jakie może dać budowa farm wiatrowych na Bałtyku rozmawiamy z Ireneuszem Ćwirko i Krzysztofem Kulczyckim, założycielami największej stoczni produkcyjnej w Polsce.

  • CRIST S.A. - OUR SHIPYARD

  • Wodowanie nowoczesnego statku polarnego C 325 Pirou w stoczni CRIST

  • Innowacyjna

  • Z krajobrazu Gdyni znika napis z legendarnej suwnicy

  • Hybrydowy prom ze stoczni Crist wypływa na próby morskie

  • Wyposażanie doku do budowy osiedla w Monako w agregaty prądotwórcze

  • Stocznia Crist SA na targach Baltexpo 2013

  • Innowacyjny statek VIDAR ze stoczni CRIST przekazany do służby

  • CRIST - próby morskie jednostki Artic Fjell

  • CRIST - uroczyste przekazanie armatorowi jednostki B69/2 Artic Fjell

  • CRIST wodowawanie nowoczesnego statku serwisowego

  • Innovation by CRIST

Opis dodatkowy

budowa statków, offshore, przemysł offshore, remonty statków . konserwacja statków, polska stocznia, stocznia, stocznie, remonty kadłubów, budowa kadłubów, trasowanie, dokumentacje traserskie, systemy rurowe, walcowanie, stocznia crist, stocznia gdynia

Dziękujemy za wysłane grafiki.