Kolejny zamawiający otrzymał statek przeznaczony do operacji offshore. Windea Clausius popłynął do Bernhard Schulte Offshore (BS Offshore). Kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A., potwierdzając zdolności polskiego podwykonawcy w zakresie realizacji międzynarodowych zleceń.
Przekazanie miało miejsce 5 września i było ono połączone z chrztem jednostki. Statek typu CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) opuścił norweską stocznię Ulstein Verft, mieszczącą się w Ulstenvik. Teraz będzie działać dla podmiotu z Niemiec, realizującego prace związane z rozwojem m.in. morskiej energetyki wiatrowej na Morzu Północnym.
– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć Windea Clausius do BS Offshore, co stanowi kolejny kamień milowy w naszej udanej współpracy. Ten statek odzwierciedla nasze zaangażowanie w innowacje i zrównoważony rozwój, zapewniając wysoką wydajność przy minimalnym wpływie na środowisko – podkreślił Lars Lühr Olsen, dyrektor zarządzający Ulstein Verft.
– Nowy Windea Clausius uzupełnia naszą nowoczesną flotę offshore, która obecnie składa się z pięciu najnowocześniejszych jednostek. Wraz z siostrzaną jednostką „Windea Curie” charakteryzuje się innowacyjnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, skoncentrowanymi na niezawodności, sprawności, elastyczności i zrównoważonym rozwoju – przekazał Matthias Müller, dyrektor zarządzający BS Offshore.
Nowy nabytek firmy z Niemiec ma 89,6 m długości i 19,2 m
szerokości. Zaprojektowało go biuro projektowe Ulstein Design & Solutions
AS w konfiguracji Twin X-Stern. Na pokładzie jednostki znajduje się 90 kabin z
oknami, zapewniających dostęp do światła dziennego, z myślą głównie o
pracownikach branży offshore. W sumie na pokładzie jest 111 kabin, a statek pomieścić
maksymalnie 132 osoby, licząc wraz z załogą. Podobnie jak przekazany latem tego
roku Windea Curie ma napęd hybrydowy z bateriami i jest przystosowany do
wykorzystania metanolu jako paliwa. Zapewni niskoemisyjną eksploatację, co jest
zgodne z zaangażowaniem Grupy Schulte w zrównoważony rozwój. CSOV został też wyposażony
w trap z kompensacją ruchu fal, dźwig o udźwigu do 5 ton, a także dużą
przestrzeń magazynową. Do tego dochodzi system regulacji wysokości, umożliwiający
bezpieczne i płynne przenoszenie między CSOV a mniejszymi statkami do
transportu załogi. Te funkcje wspierają bezpieczne i wydajne operacje na
morskich farmach wiatrowych i w innych wymagających środowiskach.
Czytaj więcej: Offshorowiec wybudowany częściowo w Polsce, nazwany na cześć Skłodowskiej-Curie. Właśnie został ochrzczony
Nazwa statku pochodzi od nazwiska niemieckiego fizyka
Rudolfa Clausiusa, pioniera termodynamiki. Pozostałe jednostki dostarczone
wcześniej przez Ulstein do BS Offshore to Windea La Cour, Windea Leibniz, Windea
Jules Verne i Windea Curie. Te jak i najnowsza jednostka były częściowo
budowane w stoczni CRIST S.A., mieszczącej się w Gdyni. Zbudowany i częściowo wyposażony kadłub, oznaczony numerem budowy NB321, popłynął do Norwegii w marcu tego roku, o czym również pisaliśmy.
Bernhard Schulte Offshore (BS Offshore) to jednostka offshore Grupy Schulte. Założona w 2015 roku, hamburska firma BS Offshore, jako dostawca aktywów, odpowiada za działalność offshore grupy na rynkach morskiej energetyki wiatrowej, ropy naftowej i gazu. Grupa Schulte to międzynarodowa, rodzinna grupa firm specjalizujących się w armatorstwie, zarządzaniu statkami, rozwiązaniach oprogramowania morskiego, usługach morskich i zarządzaniu aktywami.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów