• <

Wynik wyszukiwania - "CSOV" - Wiadomości

Vard zbuduje dwa statki serwisowe do obsługi tajwańskiej farmy wiatrowej na morzu

Vard, norweska spółka zależna włoskiej grupy Fincantieri i jedna z wiodących firm zajmujących się budową specjalistycznych statków, podpisała z tajwańskim klientem umowę na zaprojektowanie i budowę dwóch statków CSOV (Commissioning Service Operation Vessels).
10.05.2024

Drugi kadłub CSOV wybudowany w stoczni Crist dotarł do Norwegii

Do norweskiej stoczni Ulstein Werft dotarł w środę wybudowany w gdyńskiej stoczni Crist kadłub drugiego z serii jednostek typu construction service operation vessels (CSOV) budowanych dla armatora Olympic.
09.05.2024

Ulstein zwodował statek CSOV, którego kadłub powstał w stoczni Crist S.A.

W sobotę 6 kwietnia z hali dokowej w Ulstein Verft w Norwegii zwodowano statek CSOV Olympic Boreas. To kolejny etap budowy jednostki, której budowa rozpoczęła się w gdyńskiej stoczni Crist S.A.
09.04.2024

Kongsberg na fali zysków. Korony z biznesu na morzu, lądzie i w powietrzu

Działalność i wyniki ekonomiczne Grupy Kongsberg w 2023 r. dowiodły, że działalność w przemysłach obronnych, morskich i kosmicznych to dobry i perspektywiczny biznes. Portfel zamówień Grupy wzrósł z 63 256 NOK na koniec 2022 r. do 88 550 mln NOK na koniec 2023 r. Portfel zamówień Kongsberg Maritime wzrósł o 2 674 mln NOK, Kongsberg Defence & Aerospace o 21 837 mln NOK, Kongsberg Discovery o 496 mln NOK, a Kongsberg Digital o 884 mln NOK w ciągu roku.
07.04.2024

DNV podkreśla potrzebę standaryzacji morskiej energetyki wiatrowej

DNV wzywa do głębszej współpracy branżowej w celu opracowania solidnych standardów dotyczących morskiej energetyki wiatrowej przed konferencją WindEurope w Bilbao. Najnowszy raport Energy Transition Outlook przewiduje, że energia wiatrowa stanie się głównym odnawialnym źródłem energii w Europie do roku 2050 i będzie odpowiadać za 43% całkowitej produkcji energii elektrycznej.
20.03.2024

Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore

Statek operacyjny (Commissioning Service Operations Vessel, CSOV) znajduje się w końcowej fazie budowy w stoczni Vard Vung Tau w Wietnamie. Zostanie potem przekazany zamawiającemu, którym jest firma Rem Offshore. Jednostka będzie przeznaczona do obsługi i konserwacji morskich farm wiatrowych na całym świecie.
18.03.2024

Dania ma kolejną bazę serwisową offshore

Port Hanstholm będzie bazą dla sześciu statków obsługujących dużą morską farmę wiatrową Dogger Bank.
19.02.2024

CRIST. Cięcie stali i położenie stępki pod dwa offshorowce

W stoczni CRIST odbyła się połączona ceremonia cięcia stali i położenia stępki pod budowę dwóch jednostek CSOV dla Bernhard Schulte.
05.02.2024

Vard podpisuje umowę na dwa dodatkowe hybrydowe statki operacyjne z Windward Offshore

Zakład specjalizujący się w budowie jednostek morskich dla szeroko pojętego offshore ogłosił podpisanie umowy z Windward Offshore, konsorcjum pod przewodnictwem morskiego oddziału ASSC SeaRenergy Group w Niemczech, na zaprojektowanie i budowę dwóch dodatkowych hybrydowych statków operacyjnych (CSOV). Dzięki tej umowie Windward zrealizuje opcje zawarte w początkowej umowie na dwa statki, podpisanej w październiku 2023 roku.
25.01.2024

Windcat rozszerza swoją flotę CSOV do pięciu statków z Damen Shipyards

Windcat jest zaangażowany w dalszą rozbudowę swojej floty CSOV i złożył dodatkowe zamówienie na dwa statki typu Commissioning Service Operation Vessels (CSOV) w Damen Shipyards. Zamówienie to zwiększa flotę CSOV Windcat do pięciu statków, pozostawiając opcję nabycia szóstego statku. Rozwój ten jest następstwem wstępnego ogłoszenia z listopada 2022 r. dotyczącego budowy serii CSOV napędzanych wodorem, "Elevation Series".
28.11.2023

Statki dostarczone przez Damen będą obsługiwać tajwańskie morskie farmy wiatrowe

Damen Shipyards podpisał 21 listopada br. umowę z Ta San Shang Marine Co. Ltd, spółką joint venture pomiędzy Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. z Japonii i Ta Tong Marine Co., Ltd. z Tajwanu na dostawę nowego statku do usług budowlanych CSOV (Commissioning Service Operation Vessels). Oznaczony jako 9020 będzie przeznaczony do prac budowlanych i eksploatacji farm wiatrowych na morzu, ulokowanych w pobliżu wyspy.
21.11.2023

Konsorcjum Windward Offshore

Pierwsze decyzje nowopowstałego konsorcjum Windward Offshore koncentrują się w szczególności na zamówieniu dwóch hybrydowych statków operacyjnych do obsługi morskich farm wiatrowych
03.11.2023

Windward Offshore rozpoczyna projekt MEW z nowoczesnymi statkami CSOV

Windward Offshore, konsorcjum joint venture utworzone przez SeaRenergy Group we współpracy z Blue Star Group, Diana Shipping Inc. i SeraVerse GmbH, podejmuje kluczowy krok we wzmacnianiu sektora morskiej energetyki wiatrowej. Konsorcjum zamówiło od VARD dwa najnowocześniejsze statki do świadczenia usług rozruchowych (CSOV), aby stworzyć solidną podstawę dla usług związanych z aktywami morskimi, koncentrujących się na wspieraniu rozwijającego się przemysłu morskiej energetyki wiatrowej.
27.10.2023

Fincantieri – biznes w dokach po włosku. Nauki dla Polski

Przychody na poziomie 3 669 mln euro i ich wzrost o 4,5% w porównaniu z I półroczem 2022 r. EBITDA 185 mln euro, przy marży EBITDA na poziomie 5% oraz portfelem zamówień na 88 statki i okręty o wartości 22 mld euro. Dołączając do tego zamówienia na projekty, systemy i wyposażenie, portfel kontraktów osiągnął na koniec czerwca br. wartość 34,2 mld euro – to najkrótsza recenzja możliwości jednej grupy stoczni w realiach europejskich. Zarząd Grupy Fincantieri ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 r.
29.07.2023

Ulstein zaprojektuje dwa kolejne hybrydowe CSOV dla Acta Marine

Ulstein Design & Solutions podpisał kontrakt z turecką stocznią Tersan na zaprojektowanie dwóch napędzanych metanolem jednostek ULSTEIN SX216.
12.06.2023

Rem Purus odbiera CSOV Sofia

Rem Purus odebrał pierwszy z dwóch statków CSOV, od kontrolowanej przez Fincantieri norweskiej stoczni Vard.
31.05.2023

Purus Wind i Damen Shipyards zapewnią nowe statki dla offshore wind

Dostawca usług w zakresie morskiej energetyki wiatrowej Purus Wind podpisał umowę z grupą stoczniową Damen Shipyards na budowę i dostawę ośmiu nowych statków.
05.04.2023

Geir Håøy, CEO, Kongsberg: kurs na partnerstwo i morskie farmy wiatrowe. Szansa dla polskich firm

W czasie Nor-Shipping 2023 Kongsberg zaprezentuje potencjał rozwoju innowacji w przemysłach morskich, ze szczególnym naciskiem na umocnienie wiodącej pozycji na świecie w morskiej energetyce wiatrowej – zapowiada Geir Håøy, dyrektor generalny Grupy Kongsberg.
19.03.2023

Edda Wind zwiększa swoją flotę statków do obsługi morskich farm wiatrowych

Norweska firma Edda Wind chce zwiększyć swoje zaangażowanie na rynku offshore poprzez zamówienia nowych statków. W tym celu zawarła umowę ze spółką zależną włoskiego koncernu Fincantieri, wietnamską stocznią Vard, na budowę czterech statków do obsługi technicznej morskich farm wiatrowych (Commissioning Service Operation Vessel, CSOV) o wartości 268 mln dolarów, z możliwością zamówienia kolejnych.
06.03.2023

Prognozy rynkowe a rozwój morskiej energetyki wiatrowej - raport

Dekarbonizacja stała się już faktem, ale tempo jej postępu jest dużo mniejsze niż pierwotnie zakładano. Nie do końca też wiadomo, jaki kierunek należy obrać w obszarze wyboru najlepszej technologii oraz źródeł energii, które miałyby zastąpić te konwencjonalne. Nie ma też jednoznacznej ścieżki wyboru najlepszych metod jej magazynowania a w przypadku niektórych źródeł, takich jak choćby wodór w postaci ciekłej, sprawdzonej metody ich transportu na odległość.
02.03.2023

Statek do obsługi morskich farm wiatrowych od Damen z nagrodą OSJ Awards 2023

Czasopismo Offshore Support Journal ogłosiło 8 lutego zwycięzców nagród podczas dorocznej konferencji OSJ i pokazu nagród w Londynie. Wśród zwycięzców znalazł się projekt statku Elevation Series, opracowany przez firmy Damen i Windcat.
11.02.2023

Marynarka Wojenna wesprze brytyjski offshore w zakresie bezpieczeństwa

Brytyjska Królewska Flota Pomocnicza (Royal Fleet Auxiliary) ma w najbliższych dniach odebrać dostawę pierwszego z dwóch okrętów przeznaczonych do wspierania podmorskich konstrukcji offshore, inicjując nową misję Ministerstwa Obrony polegającą na patrolowaniu i ochronie kluczowych aktywów podmorskich.
20.01.2023

RWE czarteruje nowe CSOV firmy Rem Offshore

Niemiecki koncern RWE podpisał długoterminową umowę na czarter specjalistycznej jednostki pływającej typu CSOV, przeznaczonej do budowy dla offshore. Statek będzie pracował przy brytyjskiej morskiej farmie wiatrowej.
18.01.2023

Edda Wind informuje o opóźnieniach w odbiorze statków dla offshore wind

Edda Wind, norweska spółka zapewniająca statki na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej, poinformowała, że spodziewa się opóźnień w odbiorze zamówionego statku serwisowego typu CSOV Edda Breeze oraz statków serwisowych typu SOV - Edda Brint i Edda Goelo (C416).
05.01.2023

Windcat Offshore i Damen Shipyards opracowują przyszłościowe statki do obsługi farm wiatrowych

W celu znacznego zmniejszenia emisji CO2 przez statki, firmy Windcat i CMB.TECH dostarczą do statkom serii Elevation tę samą technologię dwupaliwowego wodoru, która znajduje się na pokładzie Hydrocat, pierwszej na świecie jednostki morskiej CTV (Crew Transfer Vessel) zasilanej wodorem. Takie podejście wniesie również decydujący wkład w rozwój zasad i przepisów związanych z wykorzystaniem wodoru jako paliwa w średniej wielkości statkach.
29.11.2022

Windea Leibniz zostanie zmodernizowana w stoczni Ulstein Verft

Należący do niemieckiej grupy Bernhard Schulte Offshore statek serwisowy (Service Operation Vessel, SOV) do obsługi morskich farm wiatrowych przejdzie modernizację, dzięki której poszerzy się jego zakres operacyjny w ramach energetyki wiatrowej.
04.11.2022

GE Power Conversion współpracuje ze stocznią Tersan w zakresie dostawy jednostek nowej generacji dla Acta Marine

GE Power Conversion dostarczy systemy zasilania, dynamicznego pozycjonowania oraz sterowania dla dwóch nowych jednostek do obsługi farm wiatrowych. Statki nowej generacji są pierwszymi, które mogą pracować na dwóch paliwach: metanolu i oleju napędowym, co w połączeniu z energooszczędną technologią GE może znacznie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
08.09.2022

Rekordowy Kongsberg. Innowacje w koronach

Grupa Kongsberg osiągnęła w 2021 bardzo dobre wyniki. To efekt dobrego zarządzania finansami i rekordową ilością zrealizowanych kontraktów w ubiegłym roku. W związku z powyższym Zarząd Grupy Kongsberg zaproponuje Walnemu Zgromadzeniu wypłacenie całkowitej dywidendy w wysokości 2,7 mld NOK, czyli 15,30 NOK za akcję, oraz odkupienie akcji o wartości 500 mln NOK w celu ich umorzenia.
05.03.2022

Zielona energia z fal zasili statki

Carnegie Clean Energy we współpracy z wybitnym instytutem badawczym, Blue Economy Cooperative Research Centre (Blue Economy CRC) uruchomiła demonstracyjny projekt energii falowej MoorPowerTM Scaled Demonstrator.
06.11.2021

Mitsubishi Shipbuilding skutecznie wychwytuje CO2 ze spalin statków

Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
30.10.2021

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.
07.10.2021

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
04.10.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.