Należący do niemieckiej grupy Bernhard Schulte Offshore
statek serwisowy (Service Operation Vessel, SOV) do obsługi morskich
farm wiatrowych przejdzie modernizację, dzięki której poszerzy się
jego zakres operacyjny w ramach energetyki wiatrowej.
Statek powrócił do
macierzystej stoczni Ulstein Verft w Norwegii, w której został
ukończony w 2017 roku. Zakończenie
modernizacji
oraz prac remontowych jest planowane na luty 2023 roku.
Celem prac modernizacyjnych jest umożliwienie mu wykonywanie zadań także jako konstrukcyjny statek serwisowy (Construction SOV, CSOV). W związku z tym na jednostce zostanie zainstalowany cokół dla pomostu montażowego, dzięki czemu będzie mogła obsługiwać wszystkie wysokości systemów wiertniczych, stosowanych na Morzu Północnym. Ponadto stanie się jedną z niewielu tak wyspecjalizowanych jednostek, które mogą pracować na Morzu Bałtyckim z racji mniejszej wysokości tamtejszych systemów wiertniczych. Zostanie też zwiększona z 40 do 60 liczba pojedynczych kabin. Pozwoli to zabierać liczniejszą ekipę montażową, co poprawi tempo wszelkich prowadzonych z jednostki prac.
- Mamy duże oczekiwania wobec tego statku. To nowoczesna jednostka o bardzo niskim zużyciu oleju opałowego w trybie dynamicznego pozycjonowania statku. Zamierzamy jeszcze bardziej wzmocnić jej zdolności operacyjne. - powiedział dyrektor zarządzający Bernhard Schulte Offshore Matthias Müller.
Windea Leibniz ma 88 metrów długości. Statek jest wyposażony w dwa pędniki azymutalne, dwa stery strumieniowe, chowany pędnik azymutalny, a także system dynamicznego pozycjonowania. Może osiągnąć prędkość maksymalną do 13,5 węzłów. Oprócz wyposażenia specjalistycznego załoga może też korzystać z zaplecza rekreacyjnego w postaci sal dziennych, kina, bibliotek, siłowni, sauny oraz jacuzzi.
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników