Należący do niemieckiej grupy Bernhard Schulte Offshore
statek serwisowy (Service Operation Vessel, SOV) do obsługi morskich
farm wiatrowych przejdzie modernizację, dzięki której poszerzy się
jego zakres operacyjny w ramach energetyki wiatrowej.
Statek powrócił do
macierzystej stoczni Ulstein Verft w Norwegii, w której został
ukończony w 2017 roku. Zakończenie
modernizacji
oraz prac remontowych jest planowane na luty 2023 roku.
Celem prac modernizacyjnych jest umożliwienie mu wykonywanie zadań także jako konstrukcyjny statek serwisowy (Construction SOV, CSOV). W związku z tym na jednostce zostanie zainstalowany cokół dla pomostu montażowego, dzięki czemu będzie mogła obsługiwać wszystkie wysokości systemów wiertniczych, stosowanych na Morzu Północnym. Ponadto stanie się jedną z niewielu tak wyspecjalizowanych jednostek, które mogą pracować na Morzu Bałtyckim z racji mniejszej wysokości tamtejszych systemów wiertniczych. Zostanie też zwiększona z 40 do 60 liczba pojedynczych kabin. Pozwoli to zabierać liczniejszą ekipę montażową, co poprawi tempo wszelkich prowadzonych z jednostki prac.
- Mamy duże oczekiwania wobec tego statku. To nowoczesna jednostka o bardzo niskim zużyciu oleju opałowego w trybie dynamicznego pozycjonowania statku. Zamierzamy jeszcze bardziej wzmocnić jej zdolności operacyjne. - powiedział dyrektor zarządzający Bernhard Schulte Offshore Matthias Müller.
Windea Leibniz ma 88 metrów długości. Statek jest wyposażony w dwa pędniki azymutalne, dwa stery strumieniowe, chowany pędnik azymutalny, a także system dynamicznego pozycjonowania. Może osiągnąć prędkość maksymalną do 13,5 węzłów. Oprócz wyposażenia specjalistycznego załoga może też korzystać z zaplecza rekreacyjnego w postaci sal dziennych, kina, bibliotek, siłowni, sauny oraz jacuzzi.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym