Moyie, najstarszy sprawny tylnokołowiec pasażerski, który funkcjonuje obecnie jako atrakcja turystyczna w Kanadzie, zostanie wyremontowany.
Minister Rozwoju Międzynarodowego, który nadzoruje Kanadyjską Pacyficzną Agencję Rozwoju Gospodarczego, zatwierdził przekazanie 50 tys. dolarów dla Towarzystwa Historycznego Jeziora Kootenay, które ma zająć się remontem Moyie. Prace mają być przeprowadzone przy wykorzystaniu drewna i materiałów pozyskiwanych lokalnie.
W 2023 roku Moyie będzie obchodził 125-ty jubileusz. Statek został zwodowany w 1898 roku w Nelson. Pierwotnie miał pływać po rzece Stikine podczas gorączki złota w Klondike, jednakże został przekierowany wraz z siostrzaną jednostką Minto na jeziora Arrow i Kootenay w Kolumbii Brytyjskiej. Moyie pływał na linii do 1957 roku, przez sporą część tego czasu będąc największym statkiem na jeziorze. W ostatnich latach eksploatacji, po II wojnie światowej, tylnokołowiec służył jako statek pomocniczy na Kootenay oraz jako jednostka wycieczkowa.
Swój ostatni oficjalny rejs Moyie wykonał 27 kwietnia 1957 roku, płynąc standardową trasą między miejscowościami nad jeziorem. W każdym z portów był żegnany przez okolicznych mieszkańców. W Kaslo z okazji uroczystości zamknięto sklepy i wywieszono okolicznościowy baner. Po zakończeniu rejsu statek został wciągnięty na nabrzeże w Procter. Po wycofaniu z trasy został sprzedany przez dotychczasowego właściciela – spółkę Canadian Pacific Railway – miastu Kaslo za symbolicznego jednego dolara, a obecnie funkcjonuje jako zabytek i atrakcja turystyczna. Jednostka jest w stanie używalności i stacjonuje na kei w Kaslo, jako ostatni ocalały pasażerski statek tego typu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów