GE Power Conversion dostarczy systemy zasilania, dynamicznego pozycjonowania oraz sterowania dla dwóch nowych jednostek do obsługi farm wiatrowych. Statki nowej generacji są pierwszymi, które mogą pracować na dwóch paliwach: metanolu i oleju napędowym, co w połączeniu z energooszczędną technologią GE może znacznie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
GE Power Conversion współpracuje ze stocznią Tersan w Turcji w celu dostarczenia napędu, dynamicznego pozycjonowania i systemów kontroli statku dla dwóch innowacyjnych jednostek Construction Service Operation Vessels (CSOV) dla holenderskiego dostawcy Acta Marine.
Statki nowej generacji mają być pierwszymi w sektorze offshore, które mogą być zasilane zarówno metanolem jak i olejem napędowym/wodorowanym olejem roślinnym (MDO/HVO). W połączeniu z akumulatorowym magazynem energii GE Power Conversion SeaGreen™ i elektrycznymi układami napędowymi, nowe statki mają potencjał do znacznego zmniejszenia śladu węglowego.
Dwa nowe CSOV-y będą wykorzystywane do wspierania projektów podczas budowy i oddawania do użytku morskich farm wiatrowych, a także do prowadzenia prac konserwacyjnych na działających MFW.
Zakres dostaw GE Power Conversion obejmuje konwertery SeaPulse™ LV3 o dużej gęstości mocy, które są stosowane w napędach, pędnikach i magazynach energii. Technologia GE obejmuje również system dynamicznego pozycjonowania SeaStream™, obejmujący niedawno wprowadzony tryb "All Speed Wind Farm Mode".
- Acta Marine jest liderem w zakresie ultra wysokiej wydajności operacyjnej dzięki unikalnej konstrukcji ULSTEIN SX216 TWIN X-STERN firmy Ulstein Design & Solutions AS. Jesteśmy zachwyceni, że zostaliśmy wybrani jako główny dostawca dla tych pierwszych w swojej klasie statków, a także, że możemy wnieść swoje doświadczenie w energooszczędnych systemach zasilania i sterowania - skomentował Peter Oram, dyrektor ds. sprzedaży i handlu w Wielkiej Brytanii w GE Power Conversion.
Źródło: gepowerconversion.com
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów