GE Power Conversion dostarczy systemy zasilania, dynamicznego pozycjonowania oraz sterowania dla dwóch nowych jednostek do obsługi farm wiatrowych. Statki nowej generacji są pierwszymi, które mogą pracować na dwóch paliwach: metanolu i oleju napędowym, co w połączeniu z energooszczędną technologią GE może znacznie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
GE Power Conversion współpracuje ze stocznią Tersan w Turcji w celu dostarczenia napędu, dynamicznego pozycjonowania i systemów kontroli statku dla dwóch innowacyjnych jednostek Construction Service Operation Vessels (CSOV) dla holenderskiego dostawcy Acta Marine.
Statki nowej generacji mają być pierwszymi w sektorze offshore, które mogą być zasilane zarówno metanolem jak i olejem napędowym/wodorowanym olejem roślinnym (MDO/HVO). W połączeniu z akumulatorowym magazynem energii GE Power Conversion SeaGreen™ i elektrycznymi układami napędowymi, nowe statki mają potencjał do znacznego zmniejszenia śladu węglowego.
Dwa nowe CSOV-y będą wykorzystywane do wspierania projektów podczas budowy i oddawania do użytku morskich farm wiatrowych, a także do prowadzenia prac konserwacyjnych na działających MFW.
Zakres dostaw GE Power Conversion obejmuje konwertery SeaPulse™ LV3 o dużej gęstości mocy, które są stosowane w napędach, pędnikach i magazynach energii. Technologia GE obejmuje również system dynamicznego pozycjonowania SeaStream™, obejmujący niedawno wprowadzony tryb "All Speed Wind Farm Mode".
- Acta Marine jest liderem w zakresie ultra wysokiej wydajności operacyjnej dzięki unikalnej konstrukcji ULSTEIN SX216 TWIN X-STERN firmy Ulstein Design & Solutions AS. Jesteśmy zachwyceni, że zostaliśmy wybrani jako główny dostawca dla tych pierwszych w swojej klasie statków, a także, że możemy wnieść swoje doświadczenie w energooszczędnych systemach zasilania i sterowania - skomentował Peter Oram, dyrektor ds. sprzedaży i handlu w Wielkiej Brytanii w GE Power Conversion.
Źródło: gepowerconversion.com
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek