Statek operacyjny (Commissioning Service Operations Vessel, CSOV) znajduje się w końcowej fazie budowy w stoczni Vard Vung Tau w Wietnamie. Zostanie potem przekazany zamawiającemu, którym jest firma Rem Offshore. Jednostka będzie przeznaczona do obsługi i konserwacji morskich farm wiatrowych na całym świecie.
Vard buduje dwa CSOV dla Rem Offshore, które mają wzmocnić możliwości firmy w zakresie działania i zleceń na rzecz morskiej energetyki wiatrowej. Konstrukcja VARD 4 19, opracowana przez firmę Vard Design w Ålesund w Norwegii, to wysoce wszechstronna platforma do wszystkich operacji wsparcia morskich farm wiatrowych, skupiająca się na logistyce, bezpieczeństwie, komforcie i funkcjonalności. Statek ma 85,1 metra długości i 19,5 metra szerokości. Posiada w swoim wyposażeniu mniejsze łodzie robocze i ratunkowe, a także lądowisko do obsługi śmigłowca bądź drona. 70 kabin zapewnia właściwe warunki bytowe dla załogi oraz techników. Zabierając na pokład większą liczbę pracowników może służyć jako baza podczas prac konserwacyjnych turbin wiatrowych, jak i w trakcie budowy morskich farm na wodzie. Oprócz tego jednostka jest wyposażona w hybrydowy układ napędowy z silnikiem wysokoprężnym i akumulatorowym, zaprojektowany z myślą o wysoce elastycznej i oszczędnej pracy. Konstrukcja statku jest dostosowana do przyszłej modernizacji i/lub konwersji na użycie źródeł energii o zerowej emisji, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Rem Offshore to norweska firma, pierwotnie związana z sektorem rybackim. Jej główna siedziba znajduje się w nadmorskim mieście Fosnavaag. Firma posiada flotę operacyjną złożoną z jedenastu bardzo nowoczesnych statków, a kolejne trzy CSOV dla rynku morskiej energii wiatrowej są w budowie, z czego dwa lokalnie w klastrze morskim Sunnmøre. Rem Offshore szczyci się tym, że jest pionierem na kilku różnych rynkach offshore i będzie nadal budować swoją obecność w branży. Nasza organizacja na lądzie i na morzu składa się z wysoce zmotywowanych i przeszkolonych pracowników, których celem jest działanie na najwyższym poziomie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii