Przy współpracy z biurem projektowym Vera Navis siły morskie Portugalii (Marinha Portugesa) planują się wyposażyć w nowoczesne jednostki przeznaczone do patrolowania wód przybrzeżnych i radzenia sobie z współczesnymi wyzwaniami i zagrożeniami w trakcie służby.
Zaplanowany
projekt ma być bazą dla budowy w przyszłości nowej serii okrętów
patrolowych, przeznaczonych do zadań związanych z ochroną wybrzeża,
ratownictwa morskiego i bezpieczeństwa środowiska.
Portugalska marynarka wojenna i Vera Navis są zaangażowane we wspólne prace nad tym przedsięwzięciem, współpracując nad opracowaniem patrolowca, który ma być innowacyjną jednostką i zapewniając krajowi większe możliwości ochrony swojej domeny morskiej. Biuro projektowe jest odpowiedzialne za konsolidację projektu koncepcyjnego i podstawowego, a także szczegółowego pakietu planów odnośnie mianowicie architektury morskiej, inżynierii morskiej, zaopatrzenia i inżynierii produkcji. Z kolei specjaliści z sił morskich odpowiadają za projekty pzwiązane z czujnikami, bronią, łącznością, dowodzeniem i kontrolą oraz jego integrację z pomysłami firmy.
W zespole projektowym działają także specjaliści z MAURIC i Stadt Towing Tank As, wspierając prace nad koncepcją patrolowca. Choć jak dotąd udostępniono krótki, zaledwie 10-sekundowy klip, daje on jednak wyobrażenie, jakiej jednostki potencjalnie chce Portugalia. Potencjalnie będzie to średnia, mająca ok. 100 lub więcej metrów długości platforma, posiadająca lądowisko dla śmigłowców i/lub bezzałogowych pojazdów latających. Obok stanowiska dowodzenia znajduje się potencjalnie jego wydłużenie. Stąd można przypuszczać, że patrolowiec będzie miał cechy okrętu desantowego-doku, działając jako platforma do zadań dla dronów. Patrząc na projekt na uzbrojenie mogą składać się trzy armaty morskie, jedna ulokowana z przodu i dwie z tyłu (choć potencjalnie mogą to być również systemy obrony bezpośredniej, CIWS).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów