• <
nauta_2024

Vard podpisuje umowę na dwa dodatkowe hybrydowe statki operacyjne z Windward Offshore

rk

25.01.2024 14:15 Źródło: Vard
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Vard podpisuje umowę na dwa dodatkowe hybrydowe statki operacyjne z Windward Offshore

Partnerzy portalu

Fot. Vard

Zakład specjalizujący się w budowie jednostek morskich dla szeroko pojętego offshore ogłosił podpisanie umowy z Windward Offshore, konsorcjum pod przewodnictwem morskiego oddziału ASSC SeaRenergy Group w Niemczech, na zaprojektowanie i budowę dwóch dodatkowych hybrydowych statków operacyjnych (Commissioning service operation vessels, CSOV). Dzięki tej umowie Windward zrealizuje opcje zawarte w początkowej umowie na dwa statki, podpisanej w październiku 2023 roku.

Dzięki temu zamówieniu Windward Offshore ma zrobić kolejny, ważny krok w dostarczaniu zintegrowanych rozwiązań w zakresie morskiej energetyki wiatrowej dla swoich klientów i wspierania znaczącego globalnego zapotrzebowania na morską energię wiatrową i infrastrukturę energetyczną, będąc jednocześnie świadectwem wiedzy specjalistycznej Vard w zakresie dostaw nowych statków i szerokiego doświadczenia w tym sektorze. Członkami konsorcjum Windward Offshore są SeaRenergy Offshore, Blue Star Group, Diana Shipping Inc. i SeraVerse. Łączy ich wspólna wizja rozwoju sektora morskiej energetyki wiatrowej.

- Windward Offshore z przyjemnością ogłasza realizację opcji na dwa kolejne VARD 4 19 CSOV, rozszerzając nasze początkowe zamówienie na dwa statki do czterech i kontynuując pełną zaufania współpracę z Vard. Wszystkie nasze statki są projektowane tak, aby były wyposażone w najnowsze, przyjazne dla środowiska technologie, których celem jest minimalizacja wpływu na środowisko i oferowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa w celu zapewnienia bezpiecznych i zrównoważonych operacji na morzu - zaznaczył Benjamin Vordemfelde, dyrektor zarządzający Windward Offshore.

- Wierzymy, że statki CSOV odegrają kluczową rolę w transformacji energetycznej i nie możemy się doczekać, aby zaoferować naszym klientom kompleksową platformę usług morskiej energetyki wiatrowej, która łączy w sobie unikalne połączenie rozległej wiedzy specjalistycznej w zakresie morskiej i morskiej energetyki wiatrowej, zdobytej przez naszych partnerów założycieli - podkreślił Christoph Geck-Schlich, dyrektor zarządzający Windward Offshore.

Statek Vard 4 19 to wszechstronna platforma przeznaczona do zrównoważonych operacji wsparcia morskich farm wiatrowych, skupiająca się na logistyce pokładowej, bezpieczeństwie, komforcie i funkcjonalności. Ma 87,5 metra długości, 19,5 metra szerokości. Na pokładzie jednostki ma znaleźć się miejsce dla 120 osób, tak załogi jak i pracowników obsługujących turbiny wiatrowe na morzu. W jej wyposażeniu znajduje się trap wraz z windą, pozwalające regulować wysokość, w związku z prowadzonymi pracami przy turbinach wiatrowych. Aby móc realizować energooszczędne i inteligentne operacje na morzu oraz zmniejszyć zużycie paliwa, statki otrzymają kompleksowy pakiet SeaQ firmy Vard Electro, który obejmuje systemy i rozwiązania w zakresie zasilania, sterowania i komunikacji. Vard Interiors dostarcza także rozwiązania HVAC-R (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja) i wnętrz. Jednostka wykorzystuje hybrydowy napęd, a zbiorniki na paliwo są przygotowane do pracy na zielonym metanolu. W przyszłości ma to zapewnić pracę nie powodującą emisji CO2.

Wszystkie cztery statki zostały zaprojektowane przez biuro projektowe Vard Design z Ålesund w Norwegii. W przypadku dwóch z nich kadłuby zostaną zbudowane w stoczni Vard w Rumunii, natomiast ostatecznym wyposażaniem, uruchomieniem i dostawą zajmie się norweski zakład firmy. Pozostałe dwa zostaną w całości wykonane w wietnamskiej stoczni Vard. Po rozpoczęciu działalności wszystkie jednostki będą miały za zadanie wspierać firmy energetyczne na całym świecie w budowie, uruchamianiu i utrzymaniu morskich farm wiatrowych.

Jeszcze w październiku 2023 roku Windward Offshore podpisał kontrakt na dwa podobne CSOV. Kontrakt przewidywał opcję zakupu dwóch kolejnych statków, z której firma Windward zdecydowała się teraz skorzystać w ramach nowego, wiążącego kontraktu. Pierwsze dwa hybrydowe statki do obsługi morskich farm wiatrowych zostaną dostarczone w III kw. 2025 roku i I kw. 2026 roku. Pozostałe dwa statki dla Windward Offshore będą przekazane w II i III kw. 2026 roku.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.