Toyo Construction zawiera umowę w kwestii dostarczenia przez Vard hybrydowego statku do układania kabli. Zostanie on wykorzystany przy rozbudowie infrastruktury dla morskiej energetyki wiatrowej, jaka powstaje na wodach w pobliżu Japonii.
Zamówiona jednostka to hybrydowy statek do układania kabli zasilających oparty na konstrukcji VARD 9 15. Będzie miał optymalną konstrukcję kadłuba dostosowaną do warunków naturalnych i konstrukcyjnych w Japonii, co umożliwi jego wykorzystanie zarówno na wodach płytkich, jak i głębokich do projektów związanych z morską farmą wiatrową i przesyłem prądu stałego. Zostanie przeznaczone do prac budowlanych także na obszarach oceanicznych. Statek zostanie przygotowany do układania i łączenia kabli międzysystemowych, eksportu HVAC i prac budowlanych związanych z umieszczaniem kabli pod ziemią. Wartość kontraktu to ponad 200 milionów dolarów.
Vard zaznacza, że statek został opracowany przy użyciu najnowszych zrównoważonych technologii, aby zmniejszyć ślad węglowy podczas operacji i cumowania w porcie, wpisując się w politykę dekarbonizacji branży morskiej. Będzie wyposażony w duży zestaw akumulatorów, przyłącze do zasilania z lądu i najnowocześniejszy system zarządzania energią. W ten sposób ma prezentować się jako zrównoważona konfiguracja, zapewnająci wyższą efektywność energetyczną, redukując emisję CO2, NOx i SOx. Dostosowany do potrzeb japońskiego odbiorcy kablowiec będzie miał 150 metrów długości, 28 metrów szerokości oraz nośność kabli wynoszącą 9000 ton. Oprócz tego, że jest używany jako samobieżny statek do układania kabli, statek ma wysokowydajny dźwig i dużą powierzchnię pokładu, dzięki czemu nadaje się do zastosowań wielofunkcyjnych, takich jak prace fundamentowe naziemne, pływające prace cumownicze na morzu oraz projekty związane z zasobami morskimi. Statek będzie miał także zainstalowany 4-punktowy system cumowania oraz lądowisko dla śmigłowców.
Toyo Construction to japońska firma zajmująca się budownictwem ogólnym, prowadząca działalność w zakresie budownictwa lądowego i architektonicznego zarówno w kraju, jak i za granicą, szczególnie dobrze radząca sobie z budownictwem offshore, posiadająca różnorodne statki robocze i realizująca szeroką gamę projektów, takich jak terminale kontenerowe i lotniska morskie. W nowym średnioterminowym biznesplanie wydanym w roku finansowym 2023 pozycjonujemy biznes morskiej energetyki wiatrowej jako siłę napędową wzrostu i dąży do uzyskania jak największego udziału w budownictwie morskim w przyszłej branży morskiej energetyki wiatrowej.
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem
Minister Marzena Czarnecka zapewnia: Prąd z atomu w 2035 roku
Baltic Hub: baza instalacyjna dla morskich farm wiatrowych będzie pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Piotr Jermakow
Łopaty i gondole turbin wiatrowych pojechały z portu w Kłajpedzie w głąb kraju
Ruszyła sprzedaż biletów na II edycję konferencji Green Energy Tricity