• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego

Partnerzy portalu

Zgromadzenie Narodowe Nikaragui w środę odebrało wydaną w 2013 roku koncesję na budowę kanału interoceanicznego i zarządzanie tą drogą wodną przedsiębiorstwu Hong Kong Nicaragua Canal Development Group należącemu do chińskiego inwestora Wang Jinga, którego przedstawiano w nikaraguańskich mediach w chwili zawierania kontraktu jako "jednego z najbogatszych chińskich inwestorów".

Zgromadzenie uzasadniło decyzję stwierdzeniem, iż Wang Jing "okazał się oszustem", a nikaraguański dziennik "La Prensa" w opublikowanym tego samego dnia artykule, powołując się na oficjalne źródła chińskie przedstawił inwestora jako "krętacza, który popadł ostatnio w niełaskę".

Kierowanie realizacją projektu budowy Wielkiego Kanału Interoceanicznego kosztem równym dwuletniemu PKB Nikaragui prezydent kraju Daniel Ortega i jego małżonka, pani wiceprezydent Rosario Murillo, postanowili powierzyć swemu synowi - Laureano Ortedze Murillo.

Kanał ma połączyć Morze Karaibskie z Ocenem Spokojnym i prowadzić ze wschodu na zachód przez południowe obszary Nikaragui. Jego długość ma wynieść 278 kilometrów, a szerokość na różnych odcinkach od 230 do 520 metrów.

ik/wr/

Fot. Depositphotos

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.