• <

Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego

Zgromadzenie Narodowe Nikaragui w środę odebrało wydaną w 2013 roku koncesję na budowę kanału interoceanicznego i zarządzanie tą drogą wodną przedsiębiorstwu Hong Kong Nicaragua Canal Development Group należącemu do chińskiego inwestora Wang Jinga, którego przedstawiano w nikaraguańskich mediach w chwili zawierania kontraktu jako "jednego z najbogatszych chińskich inwestorów".

Zgromadzenie uzasadniło decyzję stwierdzeniem, iż Wang Jing "okazał się oszustem", a nikaraguański dziennik "La Prensa" w opublikowanym tego samego dnia artykule, powołując się na oficjalne źródła chińskie przedstawił inwestora jako "krętacza, który popadł ostatnio w niełaskę".

Kierowanie realizacją projektu budowy Wielkiego Kanału Interoceanicznego kosztem równym dwuletniemu PKB Nikaragui prezydent kraju Daniel Ortega i jego małżonka, pani wiceprezydent Rosario Murillo, postanowili powierzyć swemu synowi - Laureano Ortedze Murillo.

Kanał ma połączyć Morze Karaibskie z Ocenem Spokojnym i prowadzić ze wschodu na zachód przez południowe obszary Nikaragui. Jego długość ma wynieść 278 kilometrów, a szerokość na różnych odcinkach od 230 do 520 metrów.

ik/wr/

Fot. Depositphotos

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.