Windcat jest zaangażowany w dalszą rozbudowę swojej floty CSOV i złożył dodatkowe zamówienie na dwa statki typu Commissioning Service Operation Vessels (CSOV) w Damen Shipyards. Zamówienie to zwiększa flotę CSOV Windcat do pięciu statków, pozostawiając opcję nabycia szóstego statku. Rozwój ten jest następstwem wstępnego ogłoszenia z listopada 2022 r. dotyczącego budowy serii CSOV napędzanych wodorem, "Elevation Series".
CSOV z serii Elevation, wprowadzone we współpracy między Windcat i Damen Shipyards, charakteryzują się pionierską konstrukcją, która znacznie zwiększa możliwości i elastyczność w porównaniu z tradycyjnymi statkami. CSOV mają 87 m długości, 20 m szerokości i mogą pomieścić do 120 osób na pokładzie. Statki są wyposażone w najnowocześniejszy trap, dźwig, pędniki, hybrydową technologię akumulatorów i możliwość ładowania na morzu.
Technologia podwójnego paliwa wodorowego CMB.TECH zostanie wdrożona w celu zminimalizowania śladu CO₂ związanego z produkcją energii na morzu i eksploatacją statków.
Pierwsze trzy statki są obecnie budowane w Wietnamie i zostaną dostarczone w 2025 roku. Dostawa dwóch dodatkowych statków CSOV spodziewana jest w drugim i trzecim kwartale 2026 roku, zwiększając zdolność Windcat do świadczenia wydajnych i zrównoważonych usług offshore.
Dyrektor zarządzający, Willem van der Wel, powiedział: "Decyzja o rozszerzeniu floty CSOV jest zgodna z zobowiązaniem Windcat do zaspokojenia rosnącego popytu na te statki na całym świecie i zapewni nam dalsze możliwości i elastyczność w zakresie wspierania klientów z branży offshore".
CMB i Damen, obie firmy rodzinne, mają wspólny cel wspierania relacji opartych na otwartych i opartych na współpracy praktykach. Obie firmy widzą obiecującą trajektorię dla branży morskiej energetyki wiatrowej i dostrzegają rosnące zapotrzebowanie na statki, które są zgodne z potrzebami klientów w zakresie zrównoważonej energii w całym procesie produkcji i dostawy.
Kierownik sprzedaży, Joost van der Weiden, powiedział: "Rok temu rozpoczęliśmy ekscytujący projekt budowy dużej serii CSOV dla Windcat. Teraz, rok później, cieszymy się, że mamy pięć CSOV w budowie. Fakt ten potwierdza zaangażowanie i długoterminową koncentrację naszego klienta, ale także podkreśla silne relacje, które mamy i bardzo doceniamy".
Damen Shipyards Group działa od ponad dziewięćdziesięciu lat i oferuje rozwiązania morskie na całym świecie, poprzez projektowanie, budowę, przebudowę i naprawę statków i ich komponentów. Poprzez integrację systemów tworzymy innowacyjne, wysokiej jakości platformy, które zapewniają naszym klientom maksymalną wartość dodaną.
Naszymi podstawowymi wartościami są społeczność, rzemiosło, przedsiębiorczość i zarządzanie. Naszym celem jest stać się najbardziej zrównoważonym producentem statków na świecie poprzez cyfryzację, standaryzację i seryjną budowę naszych statków.
Damen posiada 35 stoczni i 20 innych spółek w 20 krajach, wspieranych przez ogólnoświatową sieć sprzedaży i usług. Grupa Damen Shipyards oferuje bezpośrednie zatrudnienie dla około 12 500 osób.
Windcat jest wiodącą europejską firmą zajmującą się transferem personelu morskiego, działającą głównie w sektorze morskiej energetyki wiatrowej, ale także w sektorze ropy i gazu. Obecnie prowadzi działalność za pośrednictwem dwóch jednostek biznesowych;
Windcat Workboats jest właścicielem i operatorem rosnącej floty ponad 52 morskich statków do transportu załogi, z dodatkowymi 5 budowanymi, głównie w europejskim sektorze morskiej energetyki wiatrowej, ale także w przemyśle naftowym i gazowym oraz poza Europą. Statki są projektowane i budowane przez nas i jako takie posiadają ponad 20-letnie doświadczenie w tej dziedzinie. Układ statku i jego napęd są zoptymalizowane pod kątem przenoszenia personelu na morzu w bezpiecznym i komfortowym środowisku. Windcat Workboats współpracuje ze swoimi partnerami joint venture, FRS Windcat i TSM Windcat, odpowiednio na rynku niemieckim i francuskim. Windcat Workboats; Pushing Energy to the Max.
Windcat Offshore została założona jako spółka siostrzana Windcat Workboats. Będzie to dedykowana firma skoncentrowana na własności i operacjach CSOV. Firma będzie opierać się na sukcesie i kompetencjach Windcat Workboats i bezpośrednio korzystać z wiedzy specjalistycznej w ramach szerszej grupy CMB, zwłaszcza w zakresie zarządzania dużymi statkami. Choć jest to nowa gałąź organizacji, firma rozpoczęła już rekrutację kilku ekspertów CSOV i będzie ją kontynuować w perspektywie krótko- i średnioterminowej, w miarę wprowadzania serii Elevation do bezpiecznej eksploatacji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym