Windcat jest zaangażowany w dalszą rozbudowę swojej floty CSOV i złożył dodatkowe zamówienie na dwa statki typu Commissioning Service Operation Vessels (CSOV) w Damen Shipyards. Zamówienie to zwiększa flotę CSOV Windcat do pięciu statków, pozostawiając opcję nabycia szóstego statku. Rozwój ten jest następstwem wstępnego ogłoszenia z listopada 2022 r. dotyczącego budowy serii CSOV napędzanych wodorem, "Elevation Series".
CSOV z serii Elevation, wprowadzone we współpracy między Windcat i Damen Shipyards, charakteryzują się pionierską konstrukcją, która znacznie zwiększa możliwości i elastyczność w porównaniu z tradycyjnymi statkami. CSOV mają 87 m długości, 20 m szerokości i mogą pomieścić do 120 osób na pokładzie. Statki są wyposażone w najnowocześniejszy trap, dźwig, pędniki, hybrydową technologię akumulatorów i możliwość ładowania na morzu.
Technologia podwójnego paliwa wodorowego CMB.TECH zostanie wdrożona w celu zminimalizowania śladu CO₂ związanego z produkcją energii na morzu i eksploatacją statków.
Pierwsze trzy statki są obecnie budowane w Wietnamie i zostaną dostarczone w 2025 roku. Dostawa dwóch dodatkowych statków CSOV spodziewana jest w drugim i trzecim kwartale 2026 roku, zwiększając zdolność Windcat do świadczenia wydajnych i zrównoważonych usług offshore.
Dyrektor zarządzający, Willem van der Wel, powiedział: "Decyzja o rozszerzeniu floty CSOV jest zgodna z zobowiązaniem Windcat do zaspokojenia rosnącego popytu na te statki na całym świecie i zapewni nam dalsze możliwości i elastyczność w zakresie wspierania klientów z branży offshore".
CMB i Damen, obie firmy rodzinne, mają wspólny cel wspierania relacji opartych na otwartych i opartych na współpracy praktykach. Obie firmy widzą obiecującą trajektorię dla branży morskiej energetyki wiatrowej i dostrzegają rosnące zapotrzebowanie na statki, które są zgodne z potrzebami klientów w zakresie zrównoważonej energii w całym procesie produkcji i dostawy.
Kierownik sprzedaży, Joost van der Weiden, powiedział: "Rok temu rozpoczęliśmy ekscytujący projekt budowy dużej serii CSOV dla Windcat. Teraz, rok później, cieszymy się, że mamy pięć CSOV w budowie. Fakt ten potwierdza zaangażowanie i długoterminową koncentrację naszego klienta, ale także podkreśla silne relacje, które mamy i bardzo doceniamy".
Damen Shipyards Group działa od ponad dziewięćdziesięciu lat i oferuje rozwiązania morskie na całym świecie, poprzez projektowanie, budowę, przebudowę i naprawę statków i ich komponentów. Poprzez integrację systemów tworzymy innowacyjne, wysokiej jakości platformy, które zapewniają naszym klientom maksymalną wartość dodaną.
Naszymi podstawowymi wartościami są społeczność, rzemiosło, przedsiębiorczość i zarządzanie. Naszym celem jest stać się najbardziej zrównoważonym producentem statków na świecie poprzez cyfryzację, standaryzację i seryjną budowę naszych statków.
Damen posiada 35 stoczni i 20 innych spółek w 20 krajach, wspieranych przez ogólnoświatową sieć sprzedaży i usług. Grupa Damen Shipyards oferuje bezpośrednie zatrudnienie dla około 12 500 osób.
Windcat jest wiodącą europejską firmą zajmującą się transferem personelu morskiego, działającą głównie w sektorze morskiej energetyki wiatrowej, ale także w sektorze ropy i gazu. Obecnie prowadzi działalność za pośrednictwem dwóch jednostek biznesowych;
Windcat Workboats jest właścicielem i operatorem rosnącej floty ponad 52 morskich statków do transportu załogi, z dodatkowymi 5 budowanymi, głównie w europejskim sektorze morskiej energetyki wiatrowej, ale także w przemyśle naftowym i gazowym oraz poza Europą. Statki są projektowane i budowane przez nas i jako takie posiadają ponad 20-letnie doświadczenie w tej dziedzinie. Układ statku i jego napęd są zoptymalizowane pod kątem przenoszenia personelu na morzu w bezpiecznym i komfortowym środowisku. Windcat Workboats współpracuje ze swoimi partnerami joint venture, FRS Windcat i TSM Windcat, odpowiednio na rynku niemieckim i francuskim. Windcat Workboats; Pushing Energy to the Max.
Windcat Offshore została założona jako spółka siostrzana Windcat Workboats. Będzie to dedykowana firma skoncentrowana na własności i operacjach CSOV. Firma będzie opierać się na sukcesie i kompetencjach Windcat Workboats i bezpośrednio korzystać z wiedzy specjalistycznej w ramach szerszej grupy CMB, zwłaszcza w zakresie zarządzania dużymi statkami. Choć jest to nowa gałąź organizacji, firma rozpoczęła już rekrutację kilku ekspertów CSOV i będzie ją kontynuować w perspektywie krótko- i średnioterminowej, w miarę wprowadzania serii Elevation do bezpiecznej eksploatacji.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem