Stocznie Damen dostarczyły jedną z wielozadaniowych jednostek Multi Cat specjalistycznej firmie Maritime Craft Services (Clyde) Ltd. Zamówienie zostało złożone zaledwie sześć tygodni wcześniej. 27-metrowy model Multi Cat 2712 należy do średniej klasy w 13-osobowej serii, a Damen buduje je seryjnie, aby sprostać stałemu zapotrzebowaniu na jednostki tej wielkości i zdolności.
MCS, działająca na zachodnim wybrzeżu Szkocji w okolicach zatoki Firth of Clyde, operuje flotą 17 jednostek roboczych, z których 13 zostało zbudowanych przez Damen. Składają się z ośmiu szybkich jednostek zaopatrujących załogę, dwóch Shoalbusters i teraz trzech Multi Cats. Usługi firmy są w popycie w całej północno-zachodniej Europie, na Bliskim Wschodzie i poza nim, wśród kontrahentów z branży energii offshore i klientów zajmujących się pogłębianiem dla działań, takich jak obsługa kotwic, holowanie, układanie kabli, obsługa nurkowania oraz ogólna obsługa i dostawa.
Chrzest i przekazanie jednostki miały miejsce dziesiątego listopada w stoczni Damen Shipyards Gorinchem. Nowa jednostka otrzymała imię MCS Rosie 2 na cześć najmłodszego dziecka dyrektora Menna i jego żony Heather Kuyt. Mówiąc po angielsku i niderlandzku, Rosie, która jest także matką chrzestną jednostki, życzyła załodze bezpiecznego i pomyślnego żeglowania.
Rosie została sfotografowana na pokładzie razem z ojcem Mennem, matką Heather, siostrą Anneke i bratem Ceesem, obok współwłaścicielki MCS i ciotki Rosie, Nikki Kuyt. Podczas chrztu obecni byli pracownicy MCS: Nigel Skea, John Grieve, Galvin Mckechnie i Steve Janes. Wydarzenie prowadził Jeroen van Woerkum z Damen Shipyards Hardinxveld, gdzie zbudowano jednostkę MCS Rosie 2.
Ostatnie nabytki MCS są odpowiedzią na wzrost zapotrzebowania na ich usługi w związku z aktywnością offshore po pandemii. Jednostka ma już zarezerwowany pierwszy kontrakt i obecnie zmierza do rozpoczęcia pierwszego zadania. Jak wszystkie jednostki Damen Multi Cat, jest wyposażona w kompletny pakiet sprzętu. Dla modelu MuC 2712 obejmuje to dwie dźwignie pokładowe, ster strumieniowy na dziobie oraz wciąg do holowania i obsługi kotwic. Posiada siłę holkowania do 32 ton i maksymalną prędkość dziesięciu węzłów.
"Jako firma zawsze poszukująca nowych możliwości, potrzebujemy jednostek, które są elastyczne, niezawodne i efektywne" - powiedział Menno Kuyt. "Nie tylko czas dostawy był wyjątkowy, nasza historia z Damen również daje nam pewność, że ta jednostka ma wszystko, czego potrzebuje, aby być wielozadaniowym, wielofunkcyjnym aktywem zdolnym do podjęcia się różnorodnych projektów."
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów