Dostawca usług w zakresie morskiej energetyki wiatrowej Purus Wind podpisał umowę z grupą stoczniową Damen Shipyards na budowę i dostawę ośmiu nowych statków.
W stoczniach Damen powstaną cztery statki Damen Fast Crew Supplier (FCS) 2710 Hybrid, trzy jednostki Damen FCS 3210 Hybrid Crew Transfer Vessels (CTVs) oraz jeden, 90-metrowy Construction Service Operation Vessel (CSOV). Nowe hybrydowe FCS 2710 dołączą do trzech innych hybryd, które Purus Wind zamówił w Damen w drugiej połowie 2022 roku.
Jednostki FCS 3210 i CSOV będą wyposażone w silniki, które wygenerują mniej zanieczyszczeń w porównaniu do standardowych jednostek. Będą mogły być zasilane metanolem. W celu zapewnienia zgodności jednostek z normą IMO Tier III uwzględniono system oczyszczania spalin. FCS 3210s są przeznaczone do pokonywania dłuższych dystansów obsługując farmy wiatrowe położone dalej od brzegu i oferują możliwość dłuższego pobytu na morzu.
Najnowszy statek z 90-metrowej serii Damen CSOV będzie bardzo wszechstronny i zdolny do przewożenia do 120 osób w komfortowych warunkach przez okres do trzydziestu dni. Oprócz układu napędowego diesel/energia elektryczna i baterii akumulatorów, zostanie zamontowany napęd DPX-Drive firmy Damen.
Purus Wind chce być wiodącym dostawcą niskoemisyjnych statków serwisowych dla morskiej energetyki wiatrowej.
Nowe statki mają zostać dostarczone między 2024 a początkiem 2027 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów