Dostawca usług w zakresie morskiej energetyki wiatrowej Purus Wind podpisał umowę z grupą stoczniową Damen Shipyards na budowę i dostawę ośmiu nowych statków.
W stoczniach Damen powstaną cztery statki Damen Fast Crew Supplier (FCS) 2710 Hybrid, trzy jednostki Damen FCS 3210 Hybrid Crew Transfer Vessels (CTVs) oraz jeden, 90-metrowy Construction Service Operation Vessel (CSOV). Nowe hybrydowe FCS 2710 dołączą do trzech innych hybryd, które Purus Wind zamówił w Damen w drugiej połowie 2022 roku.
Jednostki FCS 3210 i CSOV będą wyposażone w silniki, które wygenerują mniej zanieczyszczeń w porównaniu do standardowych jednostek. Będą mogły być zasilane metanolem. W celu zapewnienia zgodności jednostek z normą IMO Tier III uwzględniono system oczyszczania spalin. FCS 3210s są przeznaczone do pokonywania dłuższych dystansów obsługując farmy wiatrowe położone dalej od brzegu i oferują możliwość dłuższego pobytu na morzu.
Najnowszy statek z 90-metrowej serii Damen CSOV będzie bardzo wszechstronny i zdolny do przewożenia do 120 osób w komfortowych warunkach przez okres do trzydziestu dni. Oprócz układu napędowego diesel/energia elektryczna i baterii akumulatorów, zostanie zamontowany napęd DPX-Drive firmy Damen.
Purus Wind chce być wiodącym dostawcą niskoemisyjnych statków serwisowych dla morskiej energetyki wiatrowej.
Nowe statki mają zostać dostarczone między 2024 a początkiem 2027 roku.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth