• <
smartre_2023

Windcat Offshore i Damen Shipyards opracowują przyszłościowe statki do obsługi farm wiatrowych

rk

29.11.2022 16:34 Źródło: Damen Group
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Windcat Offshore i Damen Shipyards opracowują przyszłościowe statki do obsługi farm wiatrowych

Partnerzy portalu

Windcat Offshore i Damen Shipyards opracowują przyszłościowe statki do obsługi farm wiatrowych - GospodarkaMorska.pl
Damen Group

W celu znacznego zmniejszenia emisji CO2 przez statki, firmy Windcat i CMB.TECH dostarczą do statkom serii Elevation tę samą technologię dwupaliwowego wodoru, która znajduje się na pokładzie Hydrocat, pierwszej na świecie jednostki morskiej CTV (Crew Transfer Vessel) zasilanej wodorem. Takie podejście wniesie również decydujący wkład w rozwój zasad i przepisów związanych z wykorzystaniem wodoru jako paliwa w średniej wielkości statkach.


Zajmująca się dostarczaniem i kwaterowaniem personelu offshore firma Windcat Workboats, ogłosiła zamówienie na budowę serii zasilanych wodorem statków operacyjnych do obsługi serwisowej (CSOV), złożone w Damen Shipyards. Jest właścicielem i operatorem rosnącej floty ponad 50 statków morskich do przewozu personelu. Kolejne pięć jest w budowie, głównie w europejskim sektorze morskiej energetyki wiatrowej, ale także w przemyśle naftowym i gazowym i to nie tylko w Europie.

Gospodarka Morska
Damen Group

- CMB i Damen to firmy rodzinne, w których ceni się długotrwałe relacje, a współpraca odbywa się w sposób otwarty i konstruktywny. Widzimy również wielką przyszłość dla sektora energii odnawialnej i zapotrzebowania na statki, które spełniają aspiracje w zakresie jej dostarczania. Liczymy na udaną i długotrwałą współpracę - powiedział prezes Damen Shipyards Arnout Damen.


CMB.TECH jest firmą z branży czystych technologii, która buduje, posiada, obsługuje i projektuje duże instalacje morskie i przemysłowe zasilane wodorem i amoniakiem. Jest też właścicielem i operatorem 150 statków morskich operujących w sektorze transportowo-usługowym. Działa także w sektorze zielonej energetyki i prowadzi biura na całym świecie.


- Po 20 latach rozwijania biznesu CTV we wszystkich aspektach projektowania, budowy i eksploatacji statków, 4 lata temu zaczęliśmy tworzyć podstawy do stworzenia przełomowego projektu CSOV. Cieszę się, że udało nam się poszerzyć naszą wiedzę o sektorze CSOV dzięki wstępnemu mianowaniu Stephena Boltona na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Windcat Offshore. Dzięki temu zleceniu jesteśmy w stanie zaoferować najlepsze usługi i rozwiązania - podkreśli dyrektor zarządzający i współzałożyciel Windcat Robbert van Rijk.


Statki CSOV Elevation Series zostały zaprojektowane przez Damen Shipyards we współpracy z Windcat i CMB.TECH. W rezultacie powstał projekt o zwiększonych możliwościach i elastyczności w porównaniu z istniejącymi statkami. Mają mieć 87 m długości, 20 m szerokości, z możliwością pomieszczeni 120 osób załogi oraz ekip inżynieryjnych na pokładzie. Co istotne, te jednostki będą zasilane wodorem. Będą wyposażone w najnowsze trapy, dźwigi, pędniki, technologię baterii hybrydowych i możliwość ładowania na morzu. Pozostając przeznaczonymi do obsługi instalacji morskich w zamierzeniu pozostaje na morskiej farmie wiatrowej przez dłuższy okres, do 30 dni, dostarczając materiały do konserwacji i zapewniając technikom zakwaterowanie w stylu hotelowym. Ten logiczny kolejny krok w podróży Windcat opiera się na 20-letnim doświadczeniu Windcat w sektorze morskiej energii odnawialnej i następuje po czterech latach oceny rynku i projektu statku.

Gospodarka Morska
Damen Group

- Damen dąży do tego, aby stać się najbardziej zrównoważonym stoczniowcem na świecie i jest uznanym pionierem w rozwoju Service Operation Vessels, zaprojektował i zbudował 5 lat temu jeden z pierwszych na świecie dedykowanych statków typu walk-to-work. Statki te ustanowiły punkt odniesienia na rynku morskich źródeł energii i nadal doskonale sprawdzają się na Morzu Północnym. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Windcat i CMB.TECH przy budowie tych statków i urzeczywistnić przełomowy projekt Windcat Elevation Series - zaznaczył kierownik sprzedaży w Damen Shipyards Joost van der Weiden.


Zamówione jednostki zostaną zbudowane w stoczni Ha Long w Wietnamie i dostarczane do Windcat Offshore, nowej komórki biznesowej w ramach Windcat, skupionej na zlecaniu i usługach związanych z energetyką morską. W ramach przedsięwzięcia zlecenie dotyczy dwóch statków z opcją domówienia kolejnych. Pierwszy z nich ma być dostarczona po 2025 roku.


- Jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że niecałe dwa lata po integracji Windcat z rodziną CMB, jesteśmy w stanie wykonać znaczący strategiczny krok, inwestując w te najnowocześniejsze CSOV i wykorzystując know-how CMB.TECH w zakresie wodoru, aby wprowadzić go do branży morskiej energetyki wiatrowej. Chciałbym podziękować Damen Shipyards za dotychczasową współpracę. Jestem przekonany, że to początek długoterminowej relacji między naszymi przedsiębiorstwami - stwierdził prezes CMB Alexander Saverys.


- Wierzę, że seria Elevation będzie wiądącym projektem w branży, który powiedzie sektor w badaniu wodoru jako paliwa, zapewniając jednocześnie najlepszą w swojej klasie wydajność i elastyczność. Było to możliwe tylko dzięki połączonemu zespołowi Windcat, CMB.TECH i Damen. Razem odpowiedzieliśmy na obecne i przyszłe potrzeby sektora CSOV, jednocześnie rozpoczynając odpowiedź na większe wyzwanie branży morskiej: jak znacząco zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w naszym przemyśle - podkreśli Dyrektor Zarządzający Windcat Offshore Stephen Bolton.


Grupa Damen Shipyards działa od ponad dziewięćdziesięciu lat i oferuje rozwiązania morskie na całym świecie, poprzez projektowanie, budowę, przebudowę i naprawę statków i komponentów okrętowych. Utrzymując 35 stoczni i 20 innych firm w 20 krajach, wspieranych przez światową sieć sprzedaży i usług, oferując zatrudnienie dla ponad 12 000 osób.

Gospodarka Morska
Damen Group

Partnerzy portalu

seatech_390x100_2022

Dziękujemy za wysłane grafiki.