• <

Vard zbuduje dwa statki serwisowe do obsługi tajwańskiej farmy wiatrowej na morzu

Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas Vard zbuduje dwa statki serwisowe do obsługi tajwańskiej farmy wiatrowej na morzu

Partnerzy portalu

Fot. Vard

Vard, norweska spółka zależna włoskiej grupy Fincantieri i jedna z wiodących firm zajmujących się budową specjalistycznych statków, podpisała z tajwańskim klientem umowę na zaprojektowanie i budowę dwóch statków CSOV (Commissioning Service Operation Vessels). 

Klient wyznaczył firmę VARD do zaprojektowania i zbudowania dwóch CSOV projektu Vard 4 39. Jest to nowy projekt firmy i wysoce wszechstronna platforma dla zrównoważonych operacji wsparcia farm wiatrowych, zarówno jako statek serwisowy na etapie budowy, jak i obsługi w trakcie ich działalności. Konstrukcja ma wyróżniać się ograniczonym wpływem na środowisko dzięki wydajnemu układowi maszynowemu i napędowemu, zapewniając wydajność i niezawodność operacyjną. Wysokie zdolności utrzymywania się na morzu dzięki dwóm elektrycznym śrubom napędowym (eVSP 32) i zwiększonej wydajności dziobowego steru strumieniowego.

- Jedną z zalet Vard jest nasza zdolność do ścisłej współpracy z klientami w celu dostosowania statków do ich potrzeb i wymagań, a ten statek został opracowany w owocnym procesie wspólnie z klientem. Z niecierpliwością czekamy na postępy projektu w fazie budowy i mamy nadzieję, że w nadchodzących latach będziemy mogli nawiązać długą i owocną współpracę. Wspólnie będziemy nadal znajdować zrównoważone rozwiązania dla morskiej energetyki wiatrowej na naszej drodze do zielonej transformacji i zrównoważonego biznesu na morzu - powiedział Christian Utvik, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Vard.

System elektryczny statków hybrydowych jest w pełni zintegrowany z systemem SeaQ Power, aby zminimalizować emisje i zmaksymalizować zdolności operacyjne w myśl dekarbonizacji branży morskiej, aby była niskoemisyjna. W celu kontroli zużycia energii nowe statki zostaną wyposażone w zintegrowany system alarmowy SeaQ (IAS) firmy Vard Electro oraz systemy zarządzania paliwem i elektrycznością.

Nowe jednostki, które zostaną dostarczone odpowiednio w IV kwartale 2026 roku i I kwartale 2027 roku. Ich wymiary to 102,7 metra długości, przy szerokości 19,5 metra. Będą w stanie pomieścić 120 osób na pokładzie i będą wyposażone w wysokiej jakości udogodnienia dla załogi i pracowników. Będą one wyposażone w dedykowane przestrzenie dla przyszłych technologii, takich jak zwiększone pakiety akumulatorów i możliwości wykorzystania paliw alternatywnych. W wyposażeniu znajdą się w pełni elektryczny dźwig, system magazynowania energii 1,240 kWh dla napędu hybrydowego i oszczędnego zużycia paliwa, system odzyskiwania ciepła i innowacyjne technologie systemu HVAC w celu zmniejszenia wpływu na środowisko podczas pracy, 700 m2 otwartego pokładu do przechowywania kontenerów i przyszłej instalacji mobilnego wyposażenia pokładowego, a także duże zaplecze magazynowe zapewniające większą elastyczność w przechowywaniu ładunków i przyległe zaplecze operacyjne zapewniające bezpieczne i wydajne operacje serwisowe.

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.