Podczas swojej prezentacji w stoczni Crist w Gdyni AkzoNobel pokazał nowe rozwiązania swojej marki International w zakresie pasywnej ochrony przeciwpożarowej, jak i powłok przemysłowych.
Podczas zorganizowanego przez AkzoNobel Roadshow w stoczni Crist w Gdyni klienci, partnerzy oraz inni kontrahenci firmy mieli okazję zapoznać się z najnowszymi produktami marki.
Odwiedzający mieli możliwość zapoznać się z Chartek One, czyli kolejną generacją produktów PFP powstałą na bazie żywicy epoksydowej. Jest to rozwiązanie jednowarstwowe, które w sposób znaczący upraszcza stosowanie pasywnej ochrony przeciwpożarowej w sektorze energetycznym. Przede wszystkim nowy produkt ma wspierać maksymalizację wydajności, usprawnienie procesów instalacyjnych, a także poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy.
– Podczas Roadshow w stoczni Crist zaprezentowaliśmy nasze najnowsze produkty – Chartek One oraz Interkote MP i SFR. Chartek One to ogniochronne zabezpieczenie stosowane zarówno w przemyśle petrochemicznym, jak i na platformach offshore. Uczestnicy mogli na żywo obejrzeć proces aplikacji naszych produktów i przekonać się o ich skuteczności oraz efektywności w praktyce – tłumaczy Joanna Rydzyńska, Key Account Specialist Oil&Gas PC Northeast Europe.
Jako materiał dwuskładnikowy zawierający 100% części stałych i niezawierający boru, Chartek One zapewnia doskonałą trwałość oraz kompleksową ochronę przed korozją, niskimi temperaturami i węglowodorami. Skutecznie chroni mienie przed wszystkimi rodzajami pożarów. Gwarantuje bowiem trzy godziny ochrony przed pożarem strumieniowym i powierzchniowym w szerokim zakresie temperatur.
Firmy z przemysłu wydobycia ropy naftowej czy gazu ziemnego zyskają dużo dzięki Chartek One. Zmniejszenie masy zainstalowanej nie ma bowiem żadnego wpływu na poziom ochrony przeciwpożarowej, a tym samym bezpieczeństwo. A dodatkowo redukuje koszty robocizny i materiałów.
W ten sposób Chartek One może skrócić czas pracy nawet o 59%, a także zaoszczędzić pieniądze w trakcie realizacji projektów oraz przez cały okres eksploatacji infrastruktury.
Produkt odpowiada najbardziej rygorystycznym normom branżowym obowiązującym w sektorze energetycznym, obejmującym m.in. NORSOK M-501:2022 wydanie 7 oraz ISO 22899 (pożary strumieniowe o standardowym i wysokim strumieniu ciepła). Dzięki temu, że nie zawiera boru, a – co więcej – jego skład to w 100% części stałe, minimalizuje wpływ na środowisko, co jest zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju firmy AkzoNobel.
Robin Wade, Kierownik ds. technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, International Paint powiedział:
– Chartek ONE został opracowany w naszym zakładzie w Felling, Wielka Brytania, który jest jednym z największych na świecie centrów testowania systemów PFP akredytowanych przez UKAS w zakresie powłok pęczniejących PFP. Opatentowana przez nas technologia modyfikowanego polisiloksanem tioeteru i epoksydów eliminuje wiele problemów dotyczących dostarczania i trwałości epoksydowych systemów PFP w jednym prostym rozwiązaniu.
Chartek ONE najpierw wprowadzono na Bliskim Wschodzie, teraz również w Europie. Inne rynki światowe dołączą do nich w 2025 roku.
Podczas Roadshow w Gdyni zostały również zaprezentowane inne innowacyjne technologie, jak:
- Interkote MP - szybka masa naprawcza PFP, gotowa do użycia od razu, bez mieszania i specjalistycznych narzędzi. Umożliwia łatwe naprawy w rafineriach, instalacjach offshore czy zakładach przemysłowych, gdzie liczy się czas i niezawodność.
- Interkote SFR - innowacyjna zaprawa do napraw betonu i cementowych systemów PFP. Trwała, odporna na ekstremalne temperatury i przyjazna środowisku (nie zawiera lotnych związków organicznych), pozwala na szybkie i trwałe naprawy konstrukcji przemysłowych w każdych warunkach.
Wydarzenie zgromadziło kluczowych klientów i partnerów, którzy z dużym zainteresowaniem zapoznali się z nowymi rozwiązaniami zaproponowanymi przez AkzoNobel, potwierdzając tym samym, że firma wyznacza kierunek całej branży w zakresie innowacyjnych, bezpiecznych i zrównoważonych technologii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów