W Chinach zbudowano pierwszy na świecie tankowiec typu Aframax, wykorzystujący wspomaganie napędu wiatrem. Do tego przełomowego projektu firma AkzoNobel dostarczyła 350 000 litrów powłok morskich marki International, odgrywając tym samym istotną rolę w jego realizacji.
Statek Brands Hatch to uznana innowacja w dziedzinie zrównoważonych technologii żeglugowych. Cała jednostka – w tym zanurzalna część kadłuba, pokład oraz zbiorniki na ropę – została pokryta wysokowydajnymi produktami AkzoNobel. Zapewniają one kompleksową ochronę i kluczowe wsparcie techniczne niezbędne do efektywnej eksploatacji ekologicznej jednostki.
Tankowiec został zbudowany przez Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd. i wyposażony w trzy żagle z włókna szklanego, które – według prognoz – pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa
o około 12% rocznie oraz ograniczyć emisję CO₂ aż o 5 000 ton rocznie, w warunkach normalnej eksploatacji.
– Jesteśmy dumni, że mogliśmy przyczynić się do realizacji tego przełomowego projektu – mówi Rob Leslie, Dyrektor Handlowy ds. Powłok Morskich i Ochronnych w AkzoNobel Greater China. – Udane zastosowanie naszych powłok to potwierdzenie skuteczności technologii International w zakresie ochrony przed porastaniem i korozją, a także dowód na nasze zaangażowanie w dekarbonizację poprzez zrównoważone innowacje.
Wśród zastosowanych rozwiązań znalazła się m.in. Intercept 8500 LPP, jedna z najbardziej zaawansowanych technologii ochrony przed porastaniem w ofercie International, zastosowana na zanurzalnej części kadłuba. Powłoka ta, dzięki technologii liniowego polerowania i zoptymalizowanemu pakietowi biocydów, pozwala utrzymać kadłub w czystości, co przekłada się na znaczące oszczędności paliwa i redukcję emisji CO₂.
Tankowiec Brands Hatch został zbudowany dla brytyjskiego armatora Union Maritime. Jednostki typu Aframax mają nośność od 80 000 do 120 000 ton i są najczęściej wykorzystywane do transportu ropy naftowej na krótkich i średnich trasach.
To już trzecia w ostatnich latach przełomowa jednostka zbudowana w Chinach i pokryta powłokami AkzoNobel. Firma dostarczyła wcześniej ponad 300 000 litrów farb morskich International do Dream – pierwszego zaprojektowanego i zbudowanego w Chinach statku do głębokomorskich odwiertów na dużych głębokościach – oraz technologię Intersmooth do Adora Magic City, pierwszego dużego wycieczkowca zbudowanego w tym kraju.
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim