RensenDriessen Shipbuilding & Shipbrokers wkracza na rynek głębokomorski, pośrednicząc w sprzedaży dwóch pełnomorskich tankowców do transportu LNG, o pojemności 20 000 m3. Statki dwupaliwowe, w pełni zgodne z normami IMO Tier III, zostaną zbudowane w wybranej chińskiej stoczni i dostarczone w 2027 roku.
Projekt ma otworzyć „nowy rozdział dla holenderskiej firmy”, która dotąd zajmowała się transportem w żeglugi śródlądowej. Mając ponad czterdzieści lat doświadczenia w projektowaniu, budowie i pośrednictwie statków śródlądowych, RensenDriessen stosuje obecnie swój model „Best of Both Worlds”, łącząc budowę nowych statków w Azji z holenderskim know-how morskim, wsparciem klienta i nadzorem nad projektem w zakresie tonażu morskiego.
– To coś więcej niż tylko transakcja. To kolejny krok w naszym rozwoju jako partnera brokerskiego z europejskim sercem i globalnym zasięgiem. Mamy solidne doświadczenie w budowie statków w Chinach i wiemy, jak dopasować każdy projekt do najbardziej odpowiedniej stoczni. Wchodząc na rynki żeglugi bliskiego i dalekiego zasięgu ze sprawdzonym modelem biznesowym, otwieramy nowe możliwości dla właścicieli statków, którzy chcą połączyć przystępność cenową z jakością i elastycznością – powiedział Wim Driessen, partner zarządzający w RensenDriessen.
Statki są budowane dla północnoeuropejskiego właściciela skupionego na transporcie i dystrybucji LNG. Cięcie stali na pierwszy statek ma się odbyć za dwa tygodnie, a dostawa spodziewana jest w kwietniu 2027 roku. Cięcie stali na drugi statek odbędzie się za około cztery miesiące, a dostawa planowana jest na wrzesień 2027 roku. Po zakończeniu budowy tankowce zostaną rozmieszczone zarówno na wodach azjatyckich, jak i europejskich. Jednocześnie RensenDriessen zamówił również tankowiec LCO2 w Chinach, który zostanie rozmieszczony w północno-zachodniej Europie w celu eksportu wychwyconego CO2.
Zgodnie z planem, każdy statek będzie miał 160 metrów długości i 25 metrów szerokości, a jego prędkość robocza wyniesie 15,5 węzła. Wyposażone w dwupaliwowe silniki WINGD LNG i technologię redukcji emisji iCER tankowce są zaprojektowane tak, aby sprostać wymaganiom dzisiejszych głębokomorskich transakcji LNG, zapewniając większą elastyczność paliwową i wydajność środowiskową.
RensenDriessen liczy na wykorzystanie potencjału chińskich stoczni, potencjalnie nie biorąc pod uwagę współpracy z rynkiem amerykańskim. Należy przypomnieć, że władze USA zdecydowały się na dodatkowe opłaty na obsługę statków zbudowanych w Chinach w krajowych portach, celem zachęcenia operatorów i przewoźników do zamawiania jednostek nawodnych w amerykańskich stoczniach. Holenderska firma jest zdania, że każdy chiński zakład ma techniczne możliwości obsługi wysoce wyspecjalizowanych systemów ładunkowych, co sprawia, że ma możliwość precyzyjnego wyboru wykonawcy zlecenia i zbudowania gazowca zgodnie z projektem.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów