WiseStella, wiodący dostawca rozwiązań edukacyjnych opartych na sztucznej inteligencji dla floty tankowców, ogłosiła, że jej technologia odegrała kluczową rolę w zdobyciu przez globalnego operatora tankowców przełomowego kontraktu czarterowego z jednym z największych koncernów naftowych.
Dzięki wykorzystaniu narzędzia WiseStella Behavioural Competency Assessment (BCA) przed audytem TMSA, załogi tankowców były w stanie wykazać się kompetencjami behawioralnymi przewyższającymi standardowe oczekiwania. W rezultacie zarządca statku został wyróżniony przez koncern naftowy jako przykład „Best Practice” – najlepszych praktyk.
– Otrzymanie takiego wyróżnienia to ogromne osiągnięcie i dowód na niezachwiane zaangażowanie tej firmy w bezpieczeństwo i doskonałość operacyjną – powiedział Ferhat Abul, współzałożyciel WiseStella. – Platforma WiseStella, a w szczególności moduł BCA, odegrała istotną rolę w podniesieniu jakości szkoleń i zarządzania kompetencjami w całej flocie.
Podczas przeglądu TMSA zwrócono uwagę na silne procesy zarządzania zmianami organizacyjnymi, wdrażania nowych regulacji i technologii oraz przygotowanie zespołów zarówno na morzu, jak i na lądzie do radzenia sobie z wymagającymi sytuacjami operacyjnymi.
Audytorzy koncernu naftowego podkreślili, że wykorzystanie narzędzia BCA przez operatora „wykraczało poza standardowe oczekiwania”, umożliwiając tworzenie dostosowanych scenariuszy oceny, śledzenie indywidualnych i ogólnoflotowych trendów wydajności oraz porównywanie systemów zarządzania z najlepszymi praktykami w branży.
Ma to szczególne znaczenie, ponieważ sposób, w jaki zespoły współdziałają ze sobą, systemami zarządzania i procedurami firmy oraz operacjami na statku, jest oceniany w ramach procesu Tanker Management and Self-Assessment (TMSA).
Chociaż znaczenie kompetencji behawioralnych zyskuje coraz większe uznanie w branży, ich ocena pozostaje trudna bez odpowiedniej wiedzy z zakresu czynników ludzkich i bez przyjęcia systemowego podejścia. Narzędzie BCA zostało opracowane, by pomóc firmom żeglugowym sprostać tym wyzwaniom.
– Operatorzy tankowców i ich załogi korzystają z mocy naszej platformy, aby obiektywnie oceniać i rozwijać kompetencje marynarzy, co przekłada się na realne korzyści w zakresie bezpieczeństwa i efektywności – dodał Abul. – Uzyskanie statusu „Best Practice” znacząco wpływa na pozycję firmy żeglugowej i jej relacje handlowe z czarterującymi. To wyróżnienie może zwiększyć konkurencyjność i wyróżnić operatora na tle rynku.
Oprócz wspierania wymagań TMSA, narzędzie BCA może pomóc także w dostosowaniu się do nowego reżimu inspekcyjnego SIRE 2.0.
– Jedno z pytań w nowym kwestionariuszu inspekcji SIRE 2.0 – pytanie 3.2.8 – dotyczy wdrożenia programu oceny kompetencji behawioralnych na pokładzie oraz przedstawienia dowodów na przeprowadzenie ocen w zakresie nawigacji, ładunków, cumowania i operacji inżynieryjnych – wyjaśnia Abul. – Jeśli operator tankowców chce spełniać te wymagania, musi mieć skuteczne procedury i procesy nie tylko do przeprowadzania ocen, ale również do ciągłego monitorowania kompetencji członków załogi, począwszy od ich pierwszej służby w firmie lub od momentu rozpoczęcia ocen kompetencji behawioralnych.
Moduł BCA ocenia te kompetencje i dostarcza wytycznych zgodnych z najlepszymi praktykami, umożliwiając rozwój tzw. „miękkich umiejętności” marynarzy.
Operator zarządzający flotą ponad dziesięciu tankowców chemicznych planuje dalsze rozszerzanie wykorzystania platformy WiseStella, w tym wdrażanie dodatkowych modułów związanych z optymalizacją floty, zarządzaniem zgodnością i podejmowaniem decyzji opartych na danych. Współpraca z firmą WiseStella z siedzibą w Singapurze ma kluczowe znaczenie dla utrzymania pozycji lidera w segmencie tankowców chemicznych i ropopochodnych.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów