Damen Shipyards Group podpisała umowę z firmą İÇDAŞ z Turcji na lokalną budowę holownika ASD Tug 2813. Podpisanie umowy nastąpiło po wcześniejszej współpracy – Damen Shipyards Galati zbudował dla İÇDAŞ dwa holowniki w 2002 roku. Od tego czasu obie strony utrzymują dobre relacje, co zaowocowało nowym kontraktem. Zgodnie z umową, jednostka zostanie zbudowana lokalnie w Turcji w ramach programu Damen Technical Cooperation (DTC).
Damen dostarczy İÇDAŞ projekt jednostki oraz pakiet licencyjny, umożliwiający firmie samodzielną budowę holownika w swojej stoczni w Çanakkale. İÇDAŞ będzie eksploatować holownik w swoich portach nad Morzem Marmara.
Firma prowadzi dwa porty w regionie – İÇDAŞ 1 i İÇDAŞ 2. Pierwszy z nich dysponuje nabrzeżem o długości 1655 metrów, co pozwala na jednoczesne cumowanie od dwunastu do dwudziestu jednostek, w zależności od ich wielkości. Port İÇDAŞ 2 ma 624 metry nabrzeża.
İÇDAŞ zdecydował się na budowę holownika według projektu Damen, opierając się na sprawdzonej wydajności oraz efektywności wynikającej z faktu, że dokumentacja projektowa jest już gotowa. W ramach programu DTC Damen oferuje dostosowane wsparcie dla lokalnej budowy swoich jednostek. Od rozpoczęcia programu DTC w 1977 roku zbudowano około 1500 statków w stoczniach na całym świecie, w tym w odległych i śródlądowych lokalizacjach.
ASD Tug 2813 należy do serii kompaktowych holowników Damen. Seria ta została zaprojektowana z myślą o nowoczesnych operacjach portowych – jednostki są jednocześnie kompaktowe i silne. ASD Tug 2813 został zaprojektowany z naciskiem na bezpieczeństwo i wydajność. Ta bardzo zwrotna jednostka ma długość 27,59 metra i szerokość 12,93 metra, co zapewnia jej dużą stabilność. Holownik może osiągnąć siłę uciągu 83 tony na przód i do 80 ton na wstecz.
İÇDAŞ, podobnie jak Damen, jest firmą rodzinną. Została założona w latach 80. XIX wieku i jest największym prywatnym producentem stali w Turcji oraz liderem w branży stoczniowej. Oprócz tych sektorów, İÇDAŞ działa również w branżach takich jak energetyka, logistyka, operacje portowe i inne.
- Z radością podpisujemy tę umowę z İÇDAŞ. Jest to ważny kamień milowy dla działalności Damen w Turcji, który toruje drogę do lokalnej budowy naszych sprawdzonych projektów statków w tym kraju. Jestem bardzo wdzięczny za owocną i trwałą współpracę z İÇDAŞ i cieszę się na wsparcie ich przy budowie jednostki oraz na możliwość zobaczenia ASD Tug 2813 w eksploatacji w Turcji - powiedział Emre Turkoz, Dyrektor Regionalny ds. Sprzedaży w Damen.
- Cieszymy się, że możemy dalej rozwijać naszą współpracę z Damen poprzez budowę holownika ASD Tug 2813. Sprawdzone doświadczenie Damen w zakresie projektowania holowników wysokiej wydajności oraz wsparcie projektowe są zgodne z naszymi długoterminowymi celami w zakresie budowy statków. Inicjatywa ta nie tylko wzmacnia nasze zdolności w dostarczaniu nowoczesnych i niezawodnych jednostek, ale również przyczynia się do rozwoju tureckiego przemysłu morskiego. Jesteśmy przekonani, że pomyślna realizacja tego projektu będzie przykładem niezawodności, trwałości i efektywności w działaniu - dodał Necati Aslan, członek zarządu İÇDAŞ,
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów