Gdyńska stocznia zawarła umowę z MAN Energy Solutions na dostawę sześciu wysokoobrotowych silników wysokoprężnych MAN 12V175D. Znajdą się one na aktualnie budowanym statku OSV (Offshore Support Vessel) o nazwie Sea Dragon.
Zaplanowany statek jest budowany od stycznia tego roku. Na początku sierpnia ub. r. sierpnia gdyńska stocznia podpisała kontrakt ze spółką Maersk Supply Service Canada Ltd. na zaprojektowanie i budowę wspomnianej jednostki. Sea Dragon ma wspomagać operacje u wybrzeży Nowej Fundlandii w Kanadzie.
– Ta konfiguracja silnika umożliwi Sea Dragon wykonywanie wielu różnych zadań w szerokim zakresie obciążeń, w których kluczowe będą takie cechy, jak utrzymywanie się na morzu, szybkość reakcji i zdolność adaptacji. Jest to nie tylko doskonała referencja dla silnika MAN 175D, ale także początek tego, co wierzymy, że będzie długą obecnością operacyjną w Ameryce Północnej – wskazał Lex Nijsen, Head of Marine Europe and Americas, MAN Energy Solutions
– MAN 175D to wszechstronna jednostka, która osiąga najbardziej konkurencyjne zużycie paliwa w trybie zmiennej prędkości. Jego wpływ na środowisko i koszty eksploatacji są najniższe w swojej klasie dzięki wysokiej wydajności paliwowej, niskiemu zużyciu oleju smarowego i długim okresom międzyobsługowym. W połączeniu ze wsparciem posprzedażowym MAN PrimeServ firmy MAN Energy Solutions, jesteśmy przekonani, że 175D stanowi wartościowy pakiet dla klientów i dziękujemy DOF za okazane nam zaufanie – dodał Florian Keiler, dyrektor działu High-Speed w MAN Energy Solutions.
Silnik wysokoprężny MAN 175D to jednostka napędowa typu V, dostępny z 12, 16 lub 20 cylindrami, o średnicy 175 mm, przeznaczony do napędu mechanicznego lub elektrycznego oraz do wytwarzania energii elektrycznej na pokładzie. Pracuje w zakresie od 1500 do 2000 obr/min, a jego moc znamionowa wynosi od 1440 do 4400 kW. Konstrukcja została wyposażona w wysokowydajne turbosprężarki MAN, a także zukład smarowania oraz wysoko- i niskotemperaturowe dzielone obwody chłodzenia ze zintegrowanymi pompami i termostatami. Zaawansowany system bezpieczeństwa i sterowania MAN SaCoSone ma zapewnć bezpieczne monitorowanie, sterowanie i obsługę silnika.
Statek, na który trafią wspomniane jednostki napędowe, został zaprojektowany przez studio projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting z siedzibą w Gdyni. Dostawa jest zaplanowana na I kwartał 2027 roku. Sklasyfikowany w klasie lodowej statek będzie miał długość 109,7 metra i szerokość 22 metrów i miejsce dla 164 osób, tak załogi jak i pracowników platform morskich. Zostanie wyposażony w technologię dynamicznego pozycjonowania 3 klasy i zaawansowane systemy nawigacyjne, które zwiększą wydajność operacyjną przy możliwie najniższym śladzie węglowym. Na statku zostaną zainstalowane dwa zespoły akumulatorów o pojemności 1 MWh każdy, które uzyskają oszczędność paliwa sięgających do 35%.
Jednym z głównym zadań jednostki, która otrzyma nazwę Sea Dragon, będzie zapewnienie bezpiecznego wejścia do pracy na platformę zlokalizowaną na morzu co będzie umożliwione przez dedykowany system Walk2Work. Będzie wspierać szereg operacji, w tym wymiany załóg platform morskich, holowanie i wiele innych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów