Działa od ponad 30 lat, zajmuje się budową jednostek specjalistycznych, konstrukcji stalowych i ekologicznych. To polska stocznia CRIST S.A. z siedzibą w Gdyni, którą odwiedzili studenci II roku oceanotechniki (okręty i konstrukcje morskie).
Studenci zobaczyli, jak wygląda praca w stoczni, której teren odpowiada wielkości 50 boisk piłkarskich (28 ha), a także, jakimi możliwościami produkcyjnymi dysponuje. Być może w przyszłości będzie to miejsce, w którym absolwenci WIMiO odnajdą swoją ścieżkę kariery.
- Wizyta w stoczni pozwoliła studentom sprawdzić, jak wiedza teoretyczna z zakresu projektowania jednostek pływających i konstrukcji offshore przekłada się na praktykę. Studenci zobaczyli, jak wygląda proces budowy statku oraz poznali realia pracy inżyniera w przemyśle morskim. To również świetna okazja do znalezienia miejsca praktyk – mówiła dr inż. Agnieszka Maczyszyn, organizatorka wycieczki z Instytutu Budowy Okrętów.
Stocznię CRIST S.A. wyróżniają znaczące zasoby produkcyjne - między innymi dok suchy o wymiarach 379 m długości, 70 m szerokości i 8 m głębokości, przeznaczony do montażu końcowego obiektów pływających, a także suwnica bramowa - jedna z największych na wybrzeżu Morza Bałtyckiego (1000 ton udźwigu i 153 m rozpiętości).
Stocznia CRIST realizuje wiele nowoczesnych projektów w branży morskiej i offshore. Wśród nich znajdują się specjalistyczne jednostki do instalacji morskich farm wiatrowych, prom elektryczny Elektra czy jednostki do budowy tunelu Fehmarnbelt. Firma uczestniczy również w projektach międzynarodowych, m.in. dla Maersk Supply Service i Meyer Werft.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów