MacGregor uzyskał zamówienie od grupy Vertom, holenderskiego armatora i dostawcy usług morskich, na dostawę całkowicie elektrycznych dźwigów towarowych dla czterech wielozadaniowych statków. To zamówienie stanowi pierwszą dostawę dźwigów elektrycznych MacGregor dla statków, które zostaną zbudowane w Indiach, co stanowi ważny kamień milowy w rozszerzaniu zrównoważonych rozwiązań na rynki wschodzące.
Statki zostaną zbudowane w stoczni Chowgule w Indiach, a zamówienie zostało zrealizowane dzięki ścisłej współpracy z VARYA Tech Pvt Ltd., lokalnym partnerem handlowym MacGregor.
Rozpoczęcie dostaw zaplanowano na rok 2026. Każdy statek zostanie wyposażony w 2 x SWL 80t - 18m w pełni elektryczne dźwigi ładunkowe, a zamówienie zostanie złożone w drugim kwartale 2025 roku.
Ta współpraca podkreśla zaangażowanie MacGregor, Vertom Group i Chowgule Shipyard w promowanie zrównoważonych operacji poprzez integrację energooszczędnych, elektrycznych rozwiązań do obsługi ładunków we flocie. W pełni elektryczne dźwigi zostały zaprojektowane tak, aby zwiększyć bezpieczeństwo, niezawodność i wydajność operacyjną, jednocześnie zmniejszając wpływ na środowisko w porównaniu z tradycyjnymi systemami hydraulicznymi.
— Z przyjemnością nawiązujemy współpracę z MacGregor w tym ważnym kroku naprzód w elektryfikacji naszej floty — Te elektryczne dźwigi wspierają nasze zaangażowanie w bezpieczniejsze i bardziej zrównoważone operacje i odzwierciedlają naszą ambicję przewodzenia przykładem w odpowiedzialnej żegludze — mówi Rolf van Leeuwen, Newbuilding Superintendent w Vertom.
— Wybraliśmy firmę MacGregor Cranes do realizacji tego projektu ze względu na zaawansowaną technologię elektrycznych dźwigów VFD i doświadczenie firmy MacGregor w realizacji udanych projektów dla indyjskich stoczni — powiedział Shrikant Itagi, dyrektor ds. projektów w Chowgule Shipbuilding Yard.
— Z przyjemnością nawiązujemy współpracę z Vertom, wprowadzając technologię dźwigów elektrycznych nowej generacji do ich floty. To zamówienie pokazuje naszą zdolność do spełniania zmieniających się wymagań branży żeglugowej za pomocą wydajnych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań — mówi Magnus Sjöberg, starszy wiceprezes ds. wyposażenia i rozwiązań w MacGregor.
MacGregor nadal rozwija innowacyjny sprzęt do obsługi ładunków, który spełnia najwyższe standardy wydajności i wspiera klientów w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju na wszystkich typach statków.
MacGregor jest liderem w dziedzinie zrównoważonego transportu morskiego i obsługi ładunków, oferującym solidne portfolio produktów, usług i rozwiązań, zaprojektowanych do pracy na morzu. Stoczniowcy, właściciele statków i operatorzy są w stanie zoptymalizować rentowność, bezpieczeństwo, niezawodność i ekologiczną zrównoważoność swoich operacji w całym okresie ich eksploatacji, ściśle współpracując z MacGregor. MacGregor jest częścią Cargotec.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española