Firma Multraship Towage & Salvage zorganizowała 30 maja ceremonię chrztu swojego najnowszego holownika Multratug 35 w porcie macierzystym w Terneuzen w Holandii. Statek jest holownikiem Damen ASD Tug 3212. Dyrektor HR Multraship, Chrétienne Huisman, czyniła honory i życzyła holownikowi i jego załodze pomyślnych wiatrów i spokojnych mórz.
Damen i Multraship podpisały kontrakt na statek - wraz z drugim, identycznym holownikiem ASD Tug 3212 - w czerwcu ubiegłego roku. Przed podpisaniem umowy Damen rozpoczął już budowę holowników w ramach swojej praktyki budowania standardowych statków na zapas, zapewniając swoim klientom szybką dostawę produktu.
- Nasza działalność rozrosła się, aby sprostać dodatkowym wymaganiom klientów i projektów, w związku z czym zainwestowaliśmy w dodatkowe statki i powiększyliśmy nasz zespół zarówno na morzu, jak i na lądzie. Wraz z Multratug 35 zamówiliśmy trzy holowniki ASD od Damen, które zostały zbudowane w Wietnamie. Multratug 34, ASD Tug 2813, został już dostarczony i jest w służbie w Omanie. Trzeci, Multratug 36, został dostarczony w kwietniu i obecnie płynie do Holandii na własnej stępce. Oczekuje się, że dotrze na miejsce na początku lipca po przebyciu około 13 500 mil. Multratug 35 i 36 to 32-metrowe holowniki ASD Tug 3212 przeznaczone do holowania dalekomorskiego i przybrzeżnego, ratownictwa i innych operacji - powiedział dyrektor zarządzający Multraship, kapitan Leendert Muller.
Zarówno Multratug 35, jak i jego przyszła siostra to 32-metrowe holowniki o uciągu 88 ton. Choć zbudowane według sprawdzonego projektu Damen, zostały znacznie zmodernizowane zgodnie z wysokimi standardami i wymaganiami Multraship dzięki szeregowi opcji. Obejmują one zgodność z wymogami IMO Tier III. Zostało to osiągnięte dzięki instalacji opracowanego przez Damen systemu redukcji NOX.
Ten modułowy system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) zmniejsza emisję NOX o 80% w porównaniu z wymaganiami IMO Tier II. Ponadto Damen zainstalował na holowniku systemy przeciwpożarowe FiFi 1 i został zmodernizowany pod kątem obsługi kotwic i powiązanych operacji offshore. Przestrzeń mieszkalna załogi została wzmocniona dodatkową izolacją i gumowana, aby zapewnić większy komfort.
- W imieniu Damen gratulujemy Multraship nowego statku i dziękujemy za ponowne zaufanie firmie Damen. Jesteśmy przekonani, że Multratug 35 będzie pozytywnym dodatkiem do floty Multraship, przyczyniając się do holowania firmy i dedykowanych operacji projektowych. Z niecierpliwością czekamy na uruchomienie statku i przybycie jego siostrzanej jednostki w nadchodzących tygodniach - powiedział dyrektor sprzedaży Damen Benelux, Mijndert Wiesenekker.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów