Chiński armator Zhejiang Satellite Petrochemical (STL) podpisał kontrakty na budowę czterech statków do transportu etanu typu VLEC, z południowokoreańskimi stoczniami Hyundai Heavy Industries i Samsung Heavy Industries, o łącznej wartości 441 milionów dolarów.
Każdej stoczni powierzono budowę dwóch jednostek, których dostawy zaplanowano na drugi kwartał 2022 roku.
Łącznie armatorowi potrzeba sześciu nowych statków, aby wesprzeć przewidywany wzrost produkcji w drugim etapie rozwoju nowej instalacji produkcji etanu STL w Lianyungang.
STL poinformowało w zgłoszeniu regulacyjnym, że jeszcze 2 statki zostały wyczarterowane od Tianjin Southwest Shipping Co. i że szuka potencjalnych nabywców, któzy ponownie wydzierżawią statki firmie. Oczekuje się, że Tianjin Southwest Maritime zamówi tankowce etanowe w chińskiej stoczni.
Trzy VLEC są budowane przez Samsunga, a trzy pozostałe przez HHI. Wszystkie sześć jednostek zamówionych w 2019 roku ma zostać dostarczonych w 2020 roku. Według STL, będą to największe jednostki transportujące etan na świecie.
Francuski specjalista ds. systemów magazynowania skroplonego gazu ziemnego, GTT, został wybrany do dostarczenia technologii membranowej dla sześciu VLEC, które będą jednostkami wielogazowymi z możliwością transportu etanu i kilku innych rodzajów gazu, takich jak propylen, LPG, etylen.
Zbiornikowce będą również przygotowane do transportu LNG, co pozwoli statkom w przyszłości przewozić ten bez konieczności przebudowy zbiorników ładunkowych.
Każdy statek jest wyceniany na około 122 miliony, zgodnie z danymi VesselsValue.
Po dostarczeniu wszystkie nowe jednostki będą używane do transportu surowców z Teksasu do nowego zakładu w Lianyungang.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii