PMK
Południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries ujawniła swój zamiar rozpoczęcia korzystania z robotów do budowy statków w celu poprawy wydajności i obniżenia kosztów.
Ten ruch to efekt całorocznych testów systemów robotycznych, które firma przeprowadziła w swojej stoczni w Ulsanie.
Według HHI, system robotyczny, który opiera się na koncepcji internetu rzeczy i technologiach automatyzacji, potrafi automatycznie kształtować powierzchnię statku.
Wyposażony w indukcyjny system grzewczy o wysokiej częstotliwości i ramię wielozłączowe, system ma trzykrotnie zwiększyć wydajność, poprawić jakość produktu końcowego i uzyskać oszczędności rzędu około 10 miliardów KRW rocznie.
HHI zdobyła w zesżzym roku roku zamówienia na ponad 30 jednostek, to zaledwie 1/3 kontraktów, które zakład planował zdobyć. Władze stoczni przyznały, że jeżeli sytuacja się nie poprawi będą zmuszeni zamknąć wszystkie zakłady koncernu w ciągu 8 następnych miesięcy.
Obecnie koncern ma portfelu zamówienia na 75 statków, które zostaną zbudowane w ciągu najbliższych 8 miesięcy. Dodatkowym obciążeniem jest fakt, że ceny nowych statków spadły w tym roku prawie o połowę.
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)
XXII Forum Gospodarki Morskiej startuje 13 października w Gdyni