PMK
Państwowa spółka Qatar Petroleum zawarła umowy dotyczące budowy statków z wielką trójką południowokoreańskich stoczni na budowę do 100 gazowców LNG o wartości ponad 19 miliardów USD.
Umowa jest uważana za największy program budowy statków LNG w historii. Zgodnie z ustaleniami Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), Hyundai Heavy Industries (HHI) i Samsung Heavy Industries (SHI) zarezerwują większość mocy produkcyjnych w segmencie LNG dla Qatar Petroleum do 2027 roku.
Umowa obejmuje budowę do 100 statków. Ma to odpowiadać około 60% globalnej zdolności przemysłu stoczniowego do budowy LNG do 2027 roku - wyjaśnia Qatar Petroleum.
Statki będą wspierać duże projekty Qatar Petroleum na polu północnym, położonym u północno-wschodniego wybrzeża Kataru oraz w Stanach Zjednoczonych.
- Podpisanie dzisiejszych umów z trzema cenionymi koreańskimi firmami odzwierciedla nasze zaangażowanie w projekty ekspansji North Field, nawet w tych niezwykłych czasach – powiedział Saad Sherida Al-Kaabi, minister stanu ds. energetyki w Katarze.
- Jak już wcześniej powiedziałem, idziemy pełną parą naprzód dzięki projektom ekspansji North Field, aby zwiększyć moce produkcyjne LNG w Katarze z 77 milionów obecnie do 126 milionów ton rocznie do 2027 roku. Dzięki temu zapewnimy niezawodne dostawy dodatkowej czystej energii do świata w czas, kiedy najbardziej potrzebne są inwestycje spełniające te wymagania. Umowy te zapewnią naszą zdolność do spełnienia przyszłych wymagań floty LNG, wesprą naszą rosnącą zdolność produkcyjną LNG i długoterminowe wymagania dotyczące wymiany floty.
- Po zawarciu tych kamieni milowych mamy wszystko, aby rozpocząć największy w historii program budowy statków LNG. Zapewniliśmy około 60% globalnej zdolności przemysłu stoczniowego LNG do 2027 roku, aby zaspokoić potrzeby naszej floty przewoźników LNG w ciągu najbliższych 7-8 lat – dodał Al-Kaabi.
Ankieta: polska gospodarka morska
Orlen z umową przyłączeniową dla morskiej farmy wiatrowej
Założyciel Amazona ochrzcił statek do obsługi rakiet kosmicznych
Targi Nor-Shipping przełożone na styczeń 2022 roku
Bez poprawek do ustawy o offshore w senackiej komisji
12,5 dla Szczecina - jak aktualnie wygląda pogłębiany tor wodny?
Ropa brent | 54,95 $ | baryłka | 0,20% | 16:55 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2373,50 $ | uncja | -0,73% | 16:55 |
Platyna | 1088,45 $ | uncja | 0,90% | 16:55 |
Srebro | 25,03 $ | uncja | 0,85% | 16:55 |
Złoto | 1836,25 $ | uncja | 0,46% | 16:55 |