PMK
Państwowa spółka Qatar Petroleum zawarła umowy dotyczące budowy statków z wielką trójką południowokoreańskich stoczni na budowę do 100 gazowców LNG o wartości ponad 19 miliardów USD.
Umowa jest uważana za największy program budowy statków LNG w historii. Zgodnie z ustaleniami Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), Hyundai Heavy Industries (HHI) i Samsung Heavy Industries (SHI) zarezerwują większość mocy produkcyjnych w segmencie LNG dla Qatar Petroleum do 2027 roku.
Umowa obejmuje budowę do 100 statków. Ma to odpowiadać około 60% globalnej zdolności przemysłu stoczniowego do budowy LNG do 2027 roku - wyjaśnia Qatar Petroleum.
Statki będą wspierać duże projekty Qatar Petroleum na polu północnym, położonym u północno-wschodniego wybrzeża Kataru oraz w Stanach Zjednoczonych.
- Podpisanie dzisiejszych umów z trzema cenionymi koreańskimi firmami odzwierciedla nasze zaangażowanie w projekty ekspansji North Field, nawet w tych niezwykłych czasach – powiedział Saad Sherida Al-Kaabi, minister stanu ds. energetyki w Katarze.
- Jak już wcześniej powiedziałem, idziemy pełną parą naprzód dzięki projektom ekspansji North Field, aby zwiększyć moce produkcyjne LNG w Katarze z 77 milionów obecnie do 126 milionów ton rocznie do 2027 roku. Dzięki temu zapewnimy niezawodne dostawy dodatkowej czystej energii do świata w czas, kiedy najbardziej potrzebne są inwestycje spełniające te wymagania. Umowy te zapewnią naszą zdolność do spełnienia przyszłych wymagań floty LNG, wesprą naszą rosnącą zdolność produkcyjną LNG i długoterminowe wymagania dotyczące wymiany floty.
- Po zawarciu tych kamieni milowych mamy wszystko, aby rozpocząć największy w historii program budowy statków LNG. Zapewniliśmy około 60% globalnej zdolności przemysłu stoczniowego LNG do 2027 roku, aby zaspokoić potrzeby naszej floty przewoźników LNG w ciągu najbliższych 7-8 lat – dodał Al-Kaabi.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej