• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Duży tankowiec napędzany LNG Sovcomflotu po raz pierwszy ruszył w rejs przez Arktykę

PMK

29.08.2019 20:21 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Duży tankowiec napędzany LNG Sovcomflotu po raz pierwszy ruszył w rejs przez Arktykę

Partnerzy portalu

Duży tankowiec napędzany LNG Sovcomflotu po raz pierwszy ruszył w rejs przez Arktykę - GospodarkaMorska.pl

Korolew Prospect, napędzany LNG tankowiec Aframax Sovcomflotu, rozpoczął 26 sierpnia podróż Północnym Szlakiem Morskim (NSR).

Jednostka o pojemności 123,492 m3 będzie pierwszym tak dużym tankowcem, który popłynie tym szlakiem tylko i wyłącznie na paliwie LNG. Statek na pokładzie przewiezie ropę z rosyjskiego portu w Murmańsku do Chin.

Według rosyjskiej firmy żeglugowej podróż wzdłuż NSR, od Przylądka Zhelaniya do Przylądka Dieżniewa, zajmie około ośmiu dni, a statek ma płynąć z oczekiwaną średnią prędkością 12 węzłów.

Podczas tranzytu z Morza Łaptiewów do Morza Wschodniosyberyjskiego statek podąży szlakiem głębokowodnym „Tichonow”, który leży na północ od Nowych Wysp Syberyjskich.

W porównaniu ze standardowymi paliwami okrętowymi, jednostki wykorzystujące paliwo LNG osiągają znaczną redukcję emisji, jednocześnie poprawiając wydajność energetyczną statku.

Obecnie Sovcomflot posiada sześć tankowców zasilanych LNG i pięć kolejnych w budowie. Korolew Prospect, dostarczony przez koreańską stocznię Hyundai Samho Heavy Industries w lutym 2019 roku, ma długość 250 metrów, szerokość 44 metrów i klasę lodową kadłuba 1A.

Flota Sovcomflot obejmuje obecnie 146 statków o całkowitej nośności ponad 12,8 miliona ton. Ponad 80 statków ma klasę lodową.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.