PMK
Korolew Prospect, napędzany LNG tankowiec Aframax Sovcomflotu, rozpoczął 26 sierpnia podróż Północnym Szlakiem Morskim (NSR).
Jednostka o pojemności 123,492 m3 będzie pierwszym tak dużym tankowcem, który popłynie tym szlakiem tylko i wyłącznie na paliwie LNG. Statek na pokładzie przewiezie ropę z rosyjskiego portu w Murmańsku do Chin.
Według rosyjskiej firmy żeglugowej podróż wzdłuż NSR, od Przylądka Zhelaniya do Przylądka Dieżniewa, zajmie około ośmiu dni, a statek ma płynąć z oczekiwaną średnią prędkością 12 węzłów.
Podczas tranzytu z Morza Łaptiewów do Morza Wschodniosyberyjskiego statek podąży szlakiem głębokowodnym „Tichonow”, który leży na północ od Nowych Wysp Syberyjskich.
W porównaniu ze standardowymi paliwami okrętowymi, jednostki wykorzystujące paliwo LNG osiągają znaczną redukcję emisji, jednocześnie poprawiając wydajność energetyczną statku.
Obecnie Sovcomflot posiada sześć tankowców zasilanych LNG i pięć kolejnych w budowie. Korolew Prospect, dostarczony przez koreańską stocznię Hyundai Samho Heavy Industries w lutym 2019 roku, ma długość 250 metrów, szerokość 44 metrów i klasę lodową kadłuba 1A.
Flota Sovcomflot obejmuje obecnie 146 statków o całkowitej nośności ponad 12,8 miliona ton. Ponad 80 statków ma klasę lodową.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych