Koncern Shell powiększy swoją flotę poprzez czarter sześciu nowych gazowców LNG. Brytyjsko-holenderski gigant wynajmie po dwa statki od armatorów Knutsen LNG, Korea Line Corporation i ICBC Financial Leasing.
Jednostki zostaną wyposażone w silniki dual-fuel X-DF, systemy smarowania powietrza i generatory shaft do produkcji energii pomocniczej.
- Te statki będą produkowały o 60 proc. mnie emisji niż gazowce z 2004 roku – powiedział Grahaeme Henderson, szef Shell Shipping & Maritime. - Naszą ambicją jest osiągnięcie zerowych emisji do 2050 roku, a inwestycja w tak ekologiczne jednostki to jedna z dróg do tego celu. Prowadzimy obecnie prace nad stworzeniem bezwęglowych paliw, ale uważamy LNG za idealne paliwo na dzisiejsze czasy – dodał.
Jednostki o pojemności 174 tys. zostaną wybudowane w stoczniach Hyundai Heavy Industries i Hyundai Samho Heavy Industries. Ich dostawa będzie rozdzielona i rozpocznie się od połowy 2023 roku.
W grudniu zeszłego roku Shell ujawnił umowy czarteru ośmiu gazowców tej samej klasy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów