Chiński Hudong-Zhonghua Shipbuilding ukończył trzeci statek Jamał LNG dla spółki joint venture złożonej z rodzimego China Cosco Shipping i japońskiego Mitsui O.S.K. Line.
LNG Phecda o pojemności 174 000 m3 zakończyło próby gazu 21 lipca po opuszczeniu stoczni Hudong w Szanghaju na początku tego miesiąca. Był to ostatni poważny test statków przed oficjalną ceremonią nadania nazwy.
LNG Phecda jest trzecią z serii czterech statków Jamał zamówionych przez przedsięwzięcie MOL-Cosco w Hudong.
Każdy ze statków o długości 290 metrów jest wyposażony w silniki dwupaliwowe WinGD i system przechowywania ładunku GTT. Jamałowce nie będą bezpośrednio ładować schłodzonego paliwa w terminalu LNG o pojemności 16,5 mln ton / rok w rosyjskiej Arktyce. Będą przewozić LNG przeładowywane do europejskich terminali, wcześniej dostarczane przez gazowce klasy lodowej, w celu dalszej dystrybucji głównie do Azji.
Hudong powiedział niedawno, że finalizuje prace nad czwartym jamalskim gazowcem - LNG Megrez.
Stocznia dostarczyła pierwszy zbiornikowiec z tej partii, LNG Dubhe, w październiku 2019 roku, a następnie drugi statek, LNG Merak, na początku tego roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza