Flota hiszpańskiej Balearii zasilana LNG stale rośnie, ponieważ nowo zmodernizowany prom Sicilia zakończył pierwszą operację bunkrowania skroplonego gazu ziemnego w Portugalii.
Operacja bunkrowania metodą ciężarówka-statek odbyła się 19 lipca w porcie Viana do Castelo, gdzie portugalska stocznia kończy prace związane z przebudową promu. Była to również pierwsza operacja bunkrowania LNG w jakimkolwiek porcie zarządzanym przez Zarząd Portu w Douro, Leixoes i Viana do Castelo.
Dla przypomnienia, Balearia poinformowała w maju tego roku, że prom Sicilia będzie gotowy do końca lipca. Stocznia West Sea rozpoczęła w tym roku modernizację statku w celu przystosowania go do zasilania LNG.
Statek zbudowany w 2002 roku będzie teraz pływał na dwóch przerobionych silnikach dwupaliwowych MAN. Ponadto prom jest wyposażony w jeden zbiornik paliwa LNG o pojemności 425 cbm, co pozwala mu podróżować 1100 mil.
Statek ma 186 metrów długości i może pomieścić 1000 pasażerów i 480 pojazdów. Balearia ma teraz w swojej flocie sześć promów zasilanych LNG, z których cztery to przebudowy i dwie nowe jednostki.
Operator promowy planuje dysponować flotą dziewięciu statków napędzanych LNG do końca 2021 r. Koszt całej inwestycji wyniesie 380 mln euro (442,9 mln USD).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej