Ropa na amerykańskiej giełdzie paliw jest wyceniana blisko 4-miesięcznego maksimum. Na rynkach spekuluje się, że amerykańska Rezerwa Federalna pozostawi w środę stopy procentowe na niezmienionym poziomie utrzymując gołębie stanowisko w swojej polityce - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na IX, na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 41,51 USD, niżej o 0,24 proc., po wzroście notowań w poniedziałek o 0,8 proc.
Ropa Brent w dostawach na IX na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 43,44 USD za baryłkę, wyżej o 0,07 proc.
W środę prezes Fed Jerome Powell ogłosi decyzję w sprawie polityki monetarnej w USA. Analitycy prognozują, że koszty kredytu pozostaną na dotychczasowym poziomie, a więc blisko zera, ze względu na zaostrzającą się sytuację pandemiczną na świecie, bo w wielu regionach widać odnowienie większej liczby zakażeń koronawirusem.
Na rynkach paliw rośnie jednak nerwowość, bo wkrótce nastąpi większa podaż ropy z krajów OPEC+, które od sierpnia rozluźnią dostawy swojego surowca, podczas gdy kryzys zdrowotny na świecie wcale nie ustępuje - od Chin, przez Niemcy - po Hiszpanię.
To może oznaczać, że spadnie popyt na paliwa, gdy tymczasem ilość zgromadzonej ropy w magazynach na tankowcach jest obecnie aż o 244 proc. wyższa niż rok temu - tak wynika z danych firmy Vortex. Nadwyżka ropy jest więc bardzo duża i nie wiadomo w jakim czasie może zostać wykorzystana.
"Ryzyko polega na tym, że jeśli w tym tygodniu zobaczymy jeszcze bardziej gołębie komentarze z Fed, podejrzewam, że możemy zaobserwować wzrost ryzyka związany z niektórymi klasami aktywów, takich jak m.in. ropa" - mówi Daniel Hynes, starszy strateg ds. rynków towarowych w Australia & new Zealand Banking Group Ltd.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych