Maersk Tankers złożył zamówienie na dziesięć dużych tankowców napędzanych pochodną wodoru amoniakiem. Projekt zostanie zrealizowany przez Hyundai Samho Heavy Industries w Korei. Jest to kolejny krok w stronę zielonej żeglugi podejmowany przez duńską firmę.
Tina Revsbech, CEO Maersk Tankers, podkreśliła jak ważne jest podjęcie konkretnych kroków w celu przyspieszenia dekarbonizacji: „Konieczne są konkretne działania, aby przemysł tankowców mógł posunąć się do przodu w zakresie transformacji energetycznej, a w Maersk Tankers chcemy odegrać swoją rolę w uczynieniu transportu czystej energii rzeczywistością” - powiedziała.
Nowe jednostki będą miały pojemność 93 000 metrów sześciennych, przez co będą zaliczane do największych tankowców amoniaku w eksploatacji. Pierwsze cztery VLACs mają zostać dostarczone do końca 2026 roku i będą wspólną inwestycją z Mitsui & Co., Ltd. Zapowiedziano, że umowa obejmuje również możliwość budowy kolejnych sześciu jednostek.
Duński gigant branży morskiej wyznaczył sobie ambitny cel na rok 2040, polegający na zerowej emisji gazów cieplarnianych netto i do roku 2030 transport co najmniej 25% ładunków oceanicznych przy użyciu ekologicznych paliw.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów