Dyrektorzy Generalni wiodących światowych linii żeglugowych wydali wspólne oświadczenie na COP 28, wzywając do ustalenia daty zakończenia budowy jednostek opalanych wyłącznie paliwami kopalnymi oraz apelując do Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), światowego regulatora, o stworzenie warunków regulacyjnych sprzyjających przyspieszeniu przejścia na zielone paliwa.
Globalne temperatury przekraczają krytyczne poziomy, powodując coraz częstsze niszczycielskie skutki. Dlatego też osiągnięcie celów dotyczących emisji gazów cieplarnianych na lata 2030, 2040 i netto-zero do 2050 roku, ustalonych przez IMO, jest bardzo ważne. Jedynym realistycznym sposobem osiągnięcia tych celów w branży, która odpowiada za 2-3% globalnych emisji, jest przejście z paliw kopalnych na zielone w szybkim tempie.
Wspólne oświadczenie przedstawicieli branży żeglugowej wzywa do ustanowienia czterech regulacyjnych "fundamentów":
W bezprecedensowym działaniu, główne podmioty branży żeglugowej wyrażają wspólne przekonanie, że regulacje mogą odegrać kluczową rolę w łagodzeniu kosztów zielonego przejścia. Z uwagi na to, że długofalowo koszty zmian klimatycznych wynoszą więcej niż koszty zielonego przejścia, oczekują dołączenia do nich kolejnych firm.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem