Dyrektorzy Generalni wiodących światowych linii żeglugowych wydali wspólne oświadczenie na COP 28, wzywając do ustalenia daty zakończenia budowy jednostek opalanych wyłącznie paliwami kopalnymi oraz apelując do Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), światowego regulatora, o stworzenie warunków regulacyjnych sprzyjających przyspieszeniu przejścia na zielone paliwa.
Globalne temperatury przekraczają krytyczne poziomy, powodując coraz częstsze niszczycielskie skutki. Dlatego też osiągnięcie celów dotyczących emisji gazów cieplarnianych na lata 2030, 2040 i netto-zero do 2050 roku, ustalonych przez IMO, jest bardzo ważne. Jedynym realistycznym sposobem osiągnięcia tych celów w branży, która odpowiada za 2-3% globalnych emisji, jest przejście z paliw kopalnych na zielone w szybkim tempie.
Wspólne oświadczenie przedstawicieli branży żeglugowej wzywa do ustanowienia czterech regulacyjnych "fundamentów":
W bezprecedensowym działaniu, główne podmioty branży żeglugowej wyrażają wspólne przekonanie, że regulacje mogą odegrać kluczową rolę w łagodzeniu kosztów zielonego przejścia. Z uwagi na to, że długofalowo koszty zmian klimatycznych wynoszą więcej niż koszty zielonego przejścia, oczekują dołączenia do nich kolejnych firm.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów