Niemiecki przewoźnik Hapag-Lloyd złożył zamówienie na 6 tys. kontenerów chłodniczych najnowszej generacji. To największy kontrakt na te pojemniki w historii armatora.
- Nasza flota chłodniowców jest czwartą największą na świecie. Najnowsze zamówienie pozwoli nam umocnić pozycję w tym segmencie rynku, który cały czas się powiększa – powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd AG. - Mamy idealną pozycję, by zdominować handel z Ameryką Łacińską, często wykorzystujący kontenery chłodnicze – dodaje.
Kontenery chłodnicze to proste i szybkie rozwiązanie problemu magazynowania oraz transportu towarów, które z różnych względów są wrażliwe na zmiany temperatur. Zastosowanie kontenerów chłodniczych umożliwia utrzymanie żądanej temperatury ujemnej lub dodatniej. Te pojemniki znajdują szerokie zastosowanie przy przechowywaniu takich towarów, jak mięso, mrożonki, owoce, warzywa czy napoje.
To kolejna inwestycja w flotę chłodnicowców w Hapag-Lloydzie. Niedawno armator zamówił pięć nowych tego typu kontenerowców. Jednostki będą pływać po trasach południowoamerykańskich.
Będzie to pięć statków o pojemności po 10,500 TEU każdy. Zostały one zamówione w Korei Południowej i powstaną w stoczni Hyundai Samho Heavy Industries.
Zarząd Hapag-Lloyd donosi, że nowe jednostki będą przystosowane do przewozu 2,100 kontenerów chłodniczych, co pozwoli na transport produktów łatwo psujących się, jak np. owoce, warzywa, mięsa, ryby czy produkty farmaceutyczne. Co więcej, kontenerowce te będą wyposażone w niezawodne silniki, innowacyjny system załadowczy, kształt kadłuba zostanie zoptymalizowany tak, by w maksymalny sposób poprawić wydajność jednostki.
- To zamówienie na pięć statków podkreśla wiodącą rolę Hapag-Lloyd w branży handlowej Ameryki Łacińskiej. Naszym sukcesem jest również fuzja z CSAV. Obecnie jesteśmy jednym z liderów, którzy mogą zaoferować swoim klientom różnorodność połączeń zarówno z, jak i do Ameryki Południowej - powiedział Anthony J. Firmin, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.
Statki będą dostarczone między październikiem 2016 r. a majem 2017 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania