Południowokoreańskie linie kontenerowe HMM zanotowały w pierwszym kwartale roku aż 90-procentowy spadek zysków. Kierownictwo już zapowiedziało obniżenie kosztów operacyjnych w poszukiwaniu oszczędności.
Rynek przewozów kontenerowych zwalnia. Po trwającym kilkanaście miesięcy boomie zyski przewoźników zaczęły spadać. Odczuły to południowokoreańskie linie HMM. Zanotowane w pierwszym kwartale roku przychody spadły o 58 procent w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, zaś jeszcze mocniej spadł zysk – o 90 procent. Wyniósł on 230 milionów dolarów, podczas gdy jeszcze w pierwszym kwartale 2022 roku na konta przewoźnika wpadło 2,4 miliarda dolarów.
Kierownictwo linii spodziewa się, że hossa nie wróci szybko, a na rynku panować będzie mniejszy popyt, spowodowany inflacją i wysokimi kosztami energii i surowców. HMM planuje zatem redukcję kosztów w celu zwiększenia wydajności operacyjnej, by utrzymać konkurencyjność usług. Media zwracają uwagę, że podobne ruchy wprowadzają inni przewoźnicy kontenerowi na świecie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął