Południowokoreańskie linie kontenerowe HMM zanotowały w pierwszym kwartale roku aż 90-procentowy spadek zysków. Kierownictwo już zapowiedziało obniżenie kosztów operacyjnych w poszukiwaniu oszczędności.
Rynek przewozów kontenerowych zwalnia. Po trwającym kilkanaście miesięcy boomie zyski przewoźników zaczęły spadać. Odczuły to południowokoreańskie linie HMM. Zanotowane w pierwszym kwartale roku przychody spadły o 58 procent w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, zaś jeszcze mocniej spadł zysk – o 90 procent. Wyniósł on 230 milionów dolarów, podczas gdy jeszcze w pierwszym kwartale 2022 roku na konta przewoźnika wpadło 2,4 miliarda dolarów.
Kierownictwo linii spodziewa się, że hossa nie wróci szybko, a na rynku panować będzie mniejszy popyt, spowodowany inflacją i wysokimi kosztami energii i surowców. HMM planuje zatem redukcję kosztów w celu zwiększenia wydajności operacyjnej, by utrzymać konkurencyjność usług. Media zwracają uwagę, że podobne ruchy wprowadzają inni przewoźnicy kontenerowi na świecie.
Morza spotkały się w Gdańsku. Baltic and Black Sea Ports & Shipping 2023
Współpraca Portu Gdańsk i mieszkańców dzielnic miasta na rzecz poprawy jakości życia
Terminal LNG w Świnoujściu – kolejna dostawa gazu z USA i wizyta ambasadora
Horała: inwestycja w głębokowodne terminale przeładunkowe jest absolutnie kluczowa
Wkrótce ruszy przetarg na wykonawcę części hydrotechnicznej terminala offshore w Świnoujściu
Kenia będzie transportować uprawy do UE statkami