Francuski gigant żeglugowy, CMA CGM Group, poprzez swoją spółkę CMA Terminal nabyła 50 % (-1 akcja) udziałów w hiszpańskim terminalu Total Terminal International Algeciras (TTIA).
Terminal TTIA jest położony w Cieśninie Gibraltarskiej na skrzyżowaniu szlaków handlowych z Azji, Morza Śródziemnego i Północnej Europy. Obiekt jest w stanie przyjąć największe kontenerowce należące do floty CMA CGM.
Każdego roku grupa obsługuje blisko 1200 zawinięć do portów w Cieśninie Gibraltarskiej, jednym z najbardziej ruchliwych szlaków żeglugi handlowej na świecie.
Charakterystyka terminalu:
- plac kontenerowy o powierzchni 30 ha,
- nabrzeże o długości 850 metrów i zanurzeniu 18 metrów,
- osiem suwnic typu ship-to-shore (STS),
- potencjał podwojenia jego wydajności w przyszłości.
Terminal TTIA o rocznej przepustowości 1,7 mln TEU, rozpoczął działalność w 2010 roku i jest pierwszym półautomatycznym terminalem na obszarze śródziemnomorskim.
CMA CGM Group i jej partnerzy w Algeciras, HMM i DIF Capital Partners połączą siły, aby wspierać i rozwijać terminal. - Ta nowa pozycja kapitałowa w jednym z najbardziej ruchliwych portów Morza Śródziemnego wzmacnia nasz status jako wiodącego operatora terminali portowych – powiedziała Christine Cabau Woehrel, wiceprezes wykonawczy CMA CGM Group.
Poprzez swoje spółki zależne, CMA Terminals i Terminal Link, spółkę joint venture z China Merchants Holdings International, Grupa obsługuje obecnie 48 terminali portowych w 27. krajach
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody