PMK
Armatorzy kontenerowi Maersk i Mediterranean Shipping Company (MSC), którzy razem tworzą alians 2M, znaleźli nowego partnera w Korei Południowej, mającego zastąpić Hyundai Merchant Marine (HMM). Od 1 kwietnia rozpocznie się bowiem kooperacja sojuszu z linią SM Line.
Według MSC umowa „zapewni ciągłość usług między Azją a zachodnim wybrzeżem Ameryki Północnej, z lepszym standardem usług dla północno-zachodniego Pacyfiku”.
Nowa umowa z SM Line będzie odrębna od umowy o podziale statków między MSC i Maersk, gdyż usługi członków sojuszu 2M i SM Line będą się wzajemnie uzupełniać. Współpraca obejmie wymianę miejsc na szlakach dla statków wszystkich trzech stron - MSC, Maersk i SM Line - i będzie podlegać zatwierdzeniu przez organy regulacyjne.
- Dzięki nowej umowie będziemy w stanie nadal oferować sześć cotygodniowych usług między Azją a zachodnimi wybrzeżami Stanów Zjednoczonych i Kanady- powiedziało MSC.
MSC dodało, że jego istniejące usługi dla wschodniego wybrzeża USA i Zatoki pozostają niezmienione, a umowa między 2M i ZIM w regionie północno-zachodnim Pacyfiku również pozostaje w pełni skuteczna.
Posunięcie to następuje po rezygnacji HMM z trzyletniej umowy o współpracy z przewoźnikami 2M. Firma dołączy bowiem do sojuszu Ocean Network Express (ONE) od 1 kwietnia tego roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej