PMK
Armatorzy kontenerowi Maersk i Mediterranean Shipping Company (MSC), którzy razem tworzą alians 2M, znaleźli nowego partnera w Korei Południowej, mającego zastąpić Hyundai Merchant Marine (HMM). Od 1 kwietnia rozpocznie się bowiem kooperacja sojuszu z linią SM Line.
Według MSC umowa „zapewni ciągłość usług między Azją a zachodnim wybrzeżem Ameryki Północnej, z lepszym standardem usług dla północno-zachodniego Pacyfiku”.
Nowa umowa z SM Line będzie odrębna od umowy o podziale statków między MSC i Maersk, gdyż usługi członków sojuszu 2M i SM Line będą się wzajemnie uzupełniać. Współpraca obejmie wymianę miejsc na szlakach dla statków wszystkich trzech stron - MSC, Maersk i SM Line - i będzie podlegać zatwierdzeniu przez organy regulacyjne.
- Dzięki nowej umowie będziemy w stanie nadal oferować sześć cotygodniowych usług między Azją a zachodnimi wybrzeżami Stanów Zjednoczonych i Kanady- powiedziało MSC.
MSC dodało, że jego istniejące usługi dla wschodniego wybrzeża USA i Zatoki pozostają niezmienione, a umowa między 2M i ZIM w regionie północno-zachodnim Pacyfiku również pozostaje w pełni skuteczna.
Posunięcie to następuje po rezygnacji HMM z trzyletniej umowy o współpracy z przewoźnikami 2M. Firma dołączy bowiem do sojuszu Ocean Network Express (ONE) od 1 kwietnia tego roku.
Podpisano umowę dt. budowy multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego w Porcie Szczecin
RWE i Port Karlshamn razem dla rozwoju bałtyckiej energetyki wiatrowej
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego