• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Czołowy armator kontenerowy oczekuje zysku w pierwszym kwartale 2017 roku

PMK

20.12.2016 12:20 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Czołowy armator kontenerowy oczekuje zysku w pierwszym kwartale 2017 roku

Partnerzy portalu

Czołowy armator kontenerowy oczekuje zysku w pierwszym kwartale 2017 roku - GospodarkaMorska.pl

Koreańskie Hyundai Merchant Marine (HMM) oczekuje małego wzrostu zysku w pierwszym kwartale przyszłego roku. Mają w tym pomóc wyższe stawki frachtu oraz cięcię kosztów - powiedział Yoo Chang-keun.

- Zamierzy kolejne kwartały kończyc na plusie. Mocno pracujemy nad cięcie kosztów oraz podwyższaniem stawek frachtu - powiedział Yoo Chang-keun.
 
Armator zamierza również wymienić stare jednostki. - Przygotowujemy się do złożenia zamówień na 5 kontenerowów i od 3 do 5 tankowców - powiedział.

Południowokoreański armator chce także osiągnąć 5-procentowy udział na rynku żeglugi kontenerowej do 2021 roku. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być niedawne podpisanie porozumienia z aliansem 2M składającym się z Maerska i MSC.

HMM obecie kontroluje 2,2 procent globalnej ładowności kontenerowej. Firma chce zwiększyć swoją konkurencyjność poprzez skupienie się na szlaku Azja-USA. W tym celu HMM zamierza złożyć ofertę zakupu udziałów na szlaku Azja - USA zbankrutowanego przewoźnika Hanjin. To byłaby kluczowa transakcja dla Hanjin, bo dałaby im możliwość spłacenia długu u kredytorów. Koreańczycy będą także dążyć do zwiększenia przychodu i podnoszenia jakości swoich usług.  

Dużym krokiem w osiągnięciu ma być niedawne zawarte porozumienie między HMM a aliansem 2M. Współpraca jest kombinacją rozwiązań flotowych i handlowych pomiędzy trzema stronami. Maersk Line i MSC przejmują szereg czarterów i operacji statków będących obecnie w strukturach HMM.

Mimo że współpraca formalnie jest poza zakresem aliansu 2M to "zapewni HMM dostęp do sieci 2M". Umowa ma wejść w życie w kwietniu 2017 pod warunkiem uzyskania zgody organu nadzorczego. Początkowy okres współpracy przewidziany jest na trzy lata z możliwością przedłużenia.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.