Jedna z największych firm żeglugowych, południowokoreański HMM, podpisała nowe zamówienie stoczniowe z China State Shipbuilding Corporation, spółką zależną Huangpu Wenchong, na nowe transportowce przeznaczone do prowadzenia zaawansowanych prac związanych z przeładunkami.
Zaprojektowane przez Shanghai Merchant Ship Design and Research Institute (SDARI) cztery statki mają posiadać wyporność 38 000 ton. Mają zostać wyposażone w zaawansowane funkcje, w tym trzy ładownie, kombinację hydraulicznie składanych pokryw lukowych i podnoszonych pokryw lukowych, a także szereg dźwigów, w tym dwa zestawy 400-tonowych i zestaw 200-tonowych dźwigów.
W związku z międzynarodową polityką dekarbonizacji morskiej, w którą zaangażowały się największe firmy z branży morskiej, statki zostały zaprojektowane z myślą o zrównoważonym rozwoju. Będą one wyposażone w systemy oczyszczania spalin (scrubbery), zgodnie z rozporządzeniem IMO 2020 mającym na celu ograniczenie globalnej emisji siarki ze statków. Ponadto transportowce będą również wyposażone w energooszczędne elementy kadłubów, jak w tym bulwiaste dzioby i płetwy odchylające, zapewniające zwiększenie wydajności poruszania się i tym samym ograniczające zużycie paliwa. Wszechstronna konstrukcja ma sprawić, że staną się ważnym elementem transportu różnorodnych rodzajów ładunków, od suchych ładunków masowych i ponadgabarytowych po kontenery i materiały niebezpieczne.
Współpraca między chińską stocznia Huangpu Wenchong, a południowokoreańskim gigantem branży żeglugowej HMM ma miejsce w czasie rosnącego popytu na ciężkie statki transportowe w globalnej skali rynku. Ponieważ firmy żeglugowe poszukują bardziej wyspecjalizowanych i niestandardowych rozwiązań, zapotrzebowanie na ciężkie statki zdolne do precyzyjnego przenoszenia znacznych ładunków wzrosło wykładniczo. Ponadto dążą one do stania się liderami w różnych aspektach gospodarki morskiej, w tym ograniczenia emisji CO2. Dotyczy to m.in. budowy statków napędzanych zielonymi paliwami, a także testowaniem innowacyjnych rozwiązań, jak choćby powrót do ożaglowania.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów