Japoński przewoźnik MOL (Mistusi O.S.K. Lines) zamówił sześć tankowców LNG, które zbudują Chińczycy. Właśnie rozpoczęło się cięcie blach pod budowę drugiej jednostki. Uwagę zwracają niskie ceny metanowców z Chin.
Dostawa pierwszej z sześciu jednostek wybudowanych w stoczni Hudong-Zhonghua zaplanowane jest na przyszły rok. Wartość kontraktu między japońsko-chińskimi spółkami wynosi 1,17 mld dolarów.
Analitycy zanotowali stosunkowo niską cenę chińskich usług. Ma ona związek z brakiem wystarczającego doświadczenia w budowie tego typu jednostek. Aby zaistnieć na rynku, chiński zakład należący do państwowego konglomeratu stoczniowego CSSC zaproponował niska cenę jednostkową.
Mimo niskiej ceny, chińska oferta nie cieszy się jeszcze wystarczającym zainteresowaniem. Ma na to wpływ skomplikowana konstrukcja tankowców LNG. Muszą spełniać rygorystyczne normy i być perfekcyjnie zbudowane. Zatem każda awaria jest sporym problemem dla właściciela statku, generując olbrzymie koszty. Dlatego firmy zajmujące się przewozem LNG wolą droższe, ale bezawaryjne jednostki koreańskie.
Chińczycy, chcąc się zabezpieczyć przed tym problemem wdrożyli pewne rozwiązania. Jest to m.in. sprowadzanie z Francji zbiorników kriogenicznych. Dostawca technologii GTT jest numerem jeden w segmencie zbiorników dla metanowców, a jego rozwiązania wykorzystują także inne stocznie budujące tankowce LNG.
Dodatkowo, wszystkie zamówione statki będą obsługiwać jednostkę gazowo-energetyczną CNOOC w ramach długoterminowych umów czarterowych.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii