Chińska stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding rozpoczęła budowę pierwszego gazowca LNG dla COSCO Shipping Energy i Sinochem Petroleum.
Statek jest pierwszym z dwóch gazowców LNG budowanych przez Hudong-Zhonghua dla Sinochem i COSCO. Jego całkowita długość wynosi 295 metrów, szerokość 45 metrów, a prędkość 19,5 węzła. Ma posiadać nowoczesny, dwupaliwowy napęd, wyposażony w funkcje ochrony środowiska. Zgodnie z oświadczeniem stoczni, budowa gazowca LNG o pojemności 174 000 m3 rozpoczęła się 8 sierpnia w Changxing Shipbuilding Base.
Pod koniec lipca chińska stocznia podpisała kontrakt z COSCO Shipping Energy i PetroChina, częścią China National Petroleum Corporation (CNPC), na budowę dwóch gazowców LNG. Statki są częścią projektu LNG Transportation Phase III, który jest opracowywany wspólnie przez COSCO Shipping, PetroChina i CSSC.
Gazowiec LNG jest budowany w ramach konsorcjum utworzonego przez chińskich gigantów branży morskiej i energetycznej Hudong-Zhonghua, COSCO Shipping Energy i Sinochem Petroleum, których celem jest zapewnienie wsparcia dla tego ostatniego w realizacji umów kupna i sprzedaży LNG. W obliczu sankcji nałożonych na Rosję i towary z niej pochodzące, również energetyczne, gospodarka chińska może zyskać na sprzedaży gazu do innych państw, szukających nowych dostawców. Ma to pomóc zwiększenia spełnienia zapotrzebowania transportu LNG w Chinach i ma zapewnić bezpieczeństwo energetyczne kraju.
Budowa przyjaznych środowisku statków wiąże się także z polityką dekarbonizacji branży, w którą angażują się giganci branży żeglugowej, m.in. Maersk, Hapang-Lloyd, czy też Evergreen, inwestujące w statki napędzane zielonymi paliwami, co ma sprzyjać ograniczaniu emisji CO2 do atmosfery. Szczególnie mocno inwestują w transportowce napędzane metanolem, które w przyszłości mają stanowić wzrastający procent światowych flot.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów