PMK
Nawet 220 byłych pracowników upadłego armatora Hanjin Shipping niedługo rozpocznie pracę w Hyundai Merchant Marine. Południokoreański przewoźnik dotąd zatrudnił już 131 pracowników z sektora onshore, offshore i zarządzania statkami.
Dodatkowo 41 pracowników z sektora offshore dostanie nowe zadania w HMM od przyszłego miesiąca. To da już 172 pracowników. Dodatkowo około 40-50 z nich dołączy po tym, jak do HMM dołączą nowe jednostki. Łącznie więc liczba nowych pracowników może urosnąć nawet do 220.
- Hanjin dysponował jedną z najlepszych kadr w branży. Dlatego dla nas to decyzja czysto biznesowa, która wzmocni naszą spółkę - powiedział C.K. Yoo, prezes HMM.
HMM obecie kontroluje 2,2 procent globalnej ładowności kontenerowej. Firma chce zwiększyć swoją konkurencyjność poprzez skupienie się na szlaku Azja-USA. W tym celu HMM zamierza złożyć ofertę zakupu udziałów na szlaku Azja - USA zbankrutowanego przewoźnika Hanjin. To byłaby kluczowa transakcja dla Hanjin, bo dałaby im możliwość spłacenia długu u kredytorów. Koreańczycy będą także dążyć do zwiększenia przychodu i podnoszenia jakości swoich usług.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key