PMK
Zarząd Kanalu Panamskiego (ACP) odrzucił żadania dodatkowej zapłaty od Grupo Unidos por el Canal (GUPC), konsorcjum wykonawczego rozbudowy Kanału Panamskiego.
W skład GUPC weszło hiszpańskie Sacyr, włoskie Salini-Impregilo, belgijskie Jan De Nul oraz panamskie Constructora Urban. Ich zdaniem koszt rozbudowy wyniósł 5,67 mln dolarów, dużo więcej niż zostało zapisane w kontrakcie w 2009 roku (3,2 mld dolarów).
The ACP said it opposes the admissibility of new claims submitted by the consortium, with several of them leading to arbitration and not complying with the dispute resolution procedure established in the contract.
Z tymi wyliczeniami nie zgadza się ACP, dodając, że sposób dochodzenia większej zapłaty przez GUPC est niezgodny z procedurami zawartymi w kontrakcie. Teraz potrzebny będzie kolejny arbitraż, który poprowadzi Międzynarodowa Izba Handlowa.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny