PMK
Zarząd Kanalu Panamskiego (ACP) odrzucił żadania dodatkowej zapłaty od Grupo Unidos por el Canal (GUPC), konsorcjum wykonawczego rozbudowy Kanału Panamskiego.
W skład GUPC weszło hiszpańskie Sacyr, włoskie Salini-Impregilo, belgijskie Jan De Nul oraz panamskie Constructora Urban. Ich zdaniem koszt rozbudowy wyniósł 5,67 mln dolarów, dużo więcej niż zostało zapisane w kontrakcie w 2009 roku (3,2 mld dolarów).
The ACP said it opposes the admissibility of new claims submitted by the consortium, with several of them leading to arbitration and not complying with the dispute resolution procedure established in the contract.
Z tymi wyliczeniami nie zgadza się ACP, dodając, że sposób dochodzenia większej zapłaty przez GUPC est niezgodny z procedurami zawartymi w kontrakcie. Teraz potrzebny będzie kolejny arbitraż, który poprowadzi Międzynarodowa Izba Handlowa.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych